U tragediji u Beogradu poginuli četiri člana posade helikoptera Mi-17, dva lekara i beba od pet dana iz Novog Pazara koju su vozili na Institut za majku i dete

BEOGRAD - „Ne vidim pistu, idem na Batajnicu“, bile su poslednje reči iz kabine helikoptera u čijem je padu u blizini aerodroma „Nikola Tesla“ u Beogradu poginulo sedmoro ljudi.

Nakon ove rečenice, koju je, pretpostavlja se, izgovorio pilot Omer Mehić, kontrola letenja izgubila je svaku vezu sa posadom, a njihova najveća strahovanja ubrzo su se obistinila.

U najvećoj helikopterskoj tragediji u Srbiji od 1996. godine u petak uveče poginuli su beba stara pet dana iz porodice Ademović, major Omer Mehić, kapetan Milovan Ðukarić, zastavnici Nebojša Drajić i Ivan Miladinović, anesteziolog Dževad Ljajić, inače rođak ministra Rasima Ljajića, i tehničar Miroslav Veselinović iz Novog Pazara.

Načelnik Generalštaba Vojske Srbije general Ljubiša Diković rekao je da su piloti heroji dali svoje živote pokušavajući da spasu tek rođenu bebu. Oni su pokušali da je prevezu na lečenje u Institut za majku i dete u Beogradu zbog problema sa disanjem.

Istraga u toku

- Hiljade života su do sada spasli iz poplava, požara, snežnih mećava... Nažalost, život bebe rođene pre pet dana nisu uspeli da spasu i za taj poduhvat su dali svoje živote. Nesreća u kojoj je poginulo sedam osoba velika je tragedija za porodice stradalih i Vojsku Srbije. Uspeli smo u toku noći da pronađemo letelicu, iako je bilo teško. Istražni organi su uradili početni deo posla i nastaviće i dalje - rekao je Diković i dodao da će Vojska Srbije preuzeti brigu o porodicama nastradalih i pomoći im u organizaciji sahrane.

Komandant 204. vazduhoplovne brigade Vojske Srbije, brigadni general Predrag Bandić, koji je izdao naredbu posadi helikoptera da poleti u spasavanje bebe, rekao je da je helikopter Mi-17, koji se iz za sada nepoznatog razloga srušio, bio tehnički u potpunosti ispravan, a posada najbolja moguća na koju bi bio ponosan svaki komandant.
- U 19.30 smo redovnim putem dobili zahtev od zdravstvenih institucija da pomognemo u spasavanju bebe čije prevoženje je bilo onemogućeno zbog odrona. Pošto je u potpunosti sagledana meteorološka situacija na aerodromima „Nikola Tesla“ i „Morava“ u Kraljevu, kao i u rejonu Raške, oni su poleteli sa aerodroma Batajnica u 20.15 - rekao je Bandić i istakao da su meteorološke prilike bile složene, ali ne i nepovoljne, jer u tom slučaju akcije ne bi ni bilo.


Naglo pogoršanje

On je pojasnio da je helikopter sat vremena kasnije sleteo u kasarnu u Raškoj i posle 10 minuta, pošto su u njega ušli lekari iz Novog Pazara sa bolesnom bebom, krenuo put Beograda.
- Let je tekao bez problema do Mladenovca, a onda je, zbog pogoršanja meteorološke situacije, odlučeno da sletanje bude na aerodromu „Nikola Tesla“, gde postoje svi uređaji i oprema za bezbedno sletanje. Oko 22.15 usledila su dva neuspešna pokušaja sletanja na aerodrom „Nikola Tesla“ zbog ograničene vidljivosti, a u 22.31 izgubljena je svaka komunikacija sa posadom. Šta je bio uzrok nesreće za sada ne znamo. Izgubili smo prijatelje i heroje koji su više puta odlikovani - rekao je Bandić i dodao da su ga dirnule emotivne poruke profesora iz Obrenovca, koji je bio svedok kada je ova posada helikoptera spasla 40 dece iz škole u poplavljenom Obrenovcu.
ljubisa-dikovic-predrag-bandic.jpg
Tanjug Tanja Valić 


Utvrđivanjem uzroka pada helikoptera baviće se dve komisije. Jedna komisija će utvrđivati da li ima eventualne odgovornosti za pad helikoptera, a druga o uzrocima tehničke prirode.

Ljubiša Diković
OSEĆAM ODGOVORNOST

Ljubiša Diković je rekao da oseća odgovornost zbog nesreće koja se dogodila.
- Odgovornost osećam i ja i svi moji saradnici, ne delimo je, svako je odgovoran za svoj deo, koliko ko utvrdiće nadležni organi i sa tim ćete biti upoznati. Ne može čovek biti neodgovoran za rad organizacije ako je na njenom čelu i na čelu svakog pojedinca koji je čini. Osećam svoju odgovornost, ona će biti raspravljena - rekao je Diković.