U „erbasu A320“ sa 66 putnika prvo je detektovan dim, koji se iz WC proširio na odeljak s elektronikom. Posle dva minuta otkazali su svi sistemi za kontrolu leta i on je nestao s radara

VAŠINGTON - Avion „erbas A320“ na letu MS804 iz Pariza za Kairo, koji je nestao s radara u noći između srede i četvrtka dok je leteo nad Sredozemnim morem, srušio se posle požara, koji je prvo detektovan u toaletu, odakle se proširio na odeljak s elektronikom.

Američki CNN objavio je to pozivajući se na anonimne egipatske izvore uključene u istragu o padu letelice sa 66 putnika i članova posade. U pitanju su podaci koji potiču iz automatskog sistema ACARS, a koji šalje podatke o letu matičnoj avio-kompaniji. Ovi podaci ukazuju na to da je nekoliko minuta pre pada u letelici detektovan dim.

Automatski sistem

To je potvrdio i Tim van Beveran, stručnjak za avijaciju, koji je za Dojče vele rekao da je „u avionu izbio požar“.
- Detektovan je dim u toaletu. Minut kasnije uočen je dim u odeljku za elektroniku. Dva minuta kasnije sve jedinice za kontrolu leta otkazuju - objasnio je on.

Međutim, ocenio je da je još prerano za tumačenje i razumevanje uzroka nesreće sve dok se ne pronađu olupina i crne kutije. Dim je prvo detektovan u 2.26 sati, a poslednju poruku sistem ACARS odaslao je tri minuta kasnije. Avion je nestao s radara u 2.33 sati. Šta se tačno dešavalo u tih sedam minuta, ostaje nejasno.

Francuski ministar spoljnih poslova Žan-Mark Ero izjavio je da nijedna teorija o uzorku pada egipatskog aviona još nije isključena i nakon što su objavljeni navodi da je u letelici detektovan dim nekoliko minuta pre pada.
- U ovom trenutku sve teorije se ispituju i nijedna nije favorizovana - rekao je Ero posle sastanka s porodicama žrtava putnika.

Šest kobnih minuta

Timovi koji tragaju za olupinom aviona u Sredozemnom moru pronašli su kod obale Aleksandrije deo tela, sedišta i kofere. Slike pronađenih stvari egipatski tim je objavio na Fejsbuku. Evropski bezbednosni zvaničnici su potvrdili da među putnicima nema imena osoba s listi poznatih terorista.

Kobnog dana avion je imao pet letova. U sredu 18. maja prvo je leteo iz Asmare u Kairo, a zatim iz Kaira za Tunis. Usledio je povratak u Kairo, pa let za Pariz. Na povratku u Kairo dogodila se katastrofa.
erbas-a320-idzipter-avionska-nesreca-terorizam.jpg
AP 

Signal odašilju 30 dana
ISTIČE VREME ZA CRNE KUTIJE

Većina putničkih aviona opremljena je sa dve crne kutije, koje su zapravo narandžaste. Jedna crna kutija snima sve što se dešava u kokpitu, dok druga beleži sve tehničke detalje leta. Pre ugradnje one se testiraju mogu li da izdrže sudar sa betonskim zidom pri brzini od 750 kilometara na sat, statičko opterećenje od 2,25 tona najmanje pet minuta, 1.100 stepeni Celzijusa jedan sat i pritisak vode na dubini od 6.000 metara. Da bi se lakše pronašle u moru, uređaji u kontaktu sa slanom vodom šalju signal koji može da bude primljen u radijusu od oko dva kilometra. Signal odašilju 30 dana.

Potvrđeno
TROJICA BEZBEDNJAKA BILA U AVIONU

Na letu MS 804 od Pariza do Kaira bila su čak trojica bezbednjaka, takozvanih vazdušnih šerifa, koji brinu o bezbednosti putnika, odnosno čiji je zadatak sprečavanje otmica.
- Na svim letovima za i iz Kaira nalaze se trojica agenata zaduženih za bezbednost. To je uobičajena praksa kod nas. Neke avio-kompanije imaju i po četiri agenta, dva u ekonomskoj i dva u poslovnoj klasi - rekao je izvor iz kompanije „Idžipter“ za nemački „Bild“.

Uprkos tome što su na letu bili agenti, avion se srušio u more, a istraga će utvrditi uzroke katastrofe.

NELOGIČNOSTI

Ako su teroristi oborili avion, zašto nijedna grupa još nije preuzela odgovornost?
Samo nekoliko sati po nestanku aviona, zvaničnici Francuske, SAD, Rusije i Egipta tvrde da je u pitanju terorizam.
Ako je terorizam, kako je bomba prošla kontrole na aerodromu u Parizu.

Zašto je pilot napravio okret od 360 stepeni pre nestanka s radara?

Od otkrivanja požara do nestanka s radara prošlo je šest minuta, a pilot se nije oglasio.