Kapetan tražio od kopilota da se spremi za sletanje u Dizeldorf. Lubicovi su odgovori na većinu pitanja bili lakonski, često je koristio izraze poput 'valjda' i 'videćemo još'

Sve je više detalja o privatnom životu Andreasa Lubica, 27-godišnjeg kopilota Džerman vingsa, koji je putnički avion te niskotarifne kompanije namerno oborio i zabio ga u planinu u francuskim Alpima!

Kako piše New York Times , dva izvora bliska istrazi u subotu su potvrdila da je mladić zatražio lekarsku pomoć zbog problema s vidom koji su mogli da mu okončaju pilotsku karijeru, a nemački list Di Velt otkriva da je policija u njegovu stanu pronašla antidepresive, kojima je tretirao teški oblik "burnaut" sindroma i duboku depresiju.

Sindrom izgaranja na poslu

Burnaut sindrom je poznat i kao sindrom izgaranja na poslu, a 'označava progresivni gubitak idealizma, energije i smislenosti sopstvenog rada kao posledice frustracije i stresa na radnom mestu'.
avion-dzerman-vingsa.jpg
Reuters 


Zasad nije poznato koliko su teški bili problemi s Lubicovim očima ni u kojoj su meri možda bili povezani s njegovim psihološkim stanjem. Jedna osoba bliska istrazi za New York Times kaže da nije isključeno da su problemi s vidom bili psihosomatski. S druge strane, britanski list Mail on Sunday tvrdi kako je kopilot u poslednje vreme bio 'na rubu' jer je strahovao da će zbog narušenog vida ostati bez pilotske dozvole. Navodno mu je rečeno da bi mogao da oslepi.

Sakrio naredbu lekara

Kao što je već poznato, Lubic na dan pada aviona uopšte nije trebao da bude na poslu, ali dokumentaciju o bolovanju koju je dobio od lekara je pocepao... On je u trenutku tragedije u kokpitu Airbusa A320 ostao sam, s obzirom da je kapetan otišao u WC, a Lubic mu na povratku nije hteo da otključa vrata.
andreas-lubic-kopilot-avio-nesreca-german-vings.jpg
Twitter 

Uprkos novim informacijama o Lubicovom zdravlju i ljubavnom krahu, istražitelji još nisu zaključili šta ga je konkretno nagnalo da ubije sebe i još 149 putnika i članova posade. Premda je navodno svojevremeno izjavio da će celi svet jednog dana čuti za njega, nije jasno je li svoj sumanuti čin planirao duže vreme ili je odluka o rušenju letelice bila nagla.

Devojka nije mogla da ga trpi

Da je rekao kako će se za njega čuti u celom svetu prepričala je Lubicova ljubavnica, stjuardesa Maria, s kojom je kopilot varao svoju dugogodišnju devojku i verenicu Katrin, koju je upoznao dok je radio u Burger Kingu. Katrin (26), plavokosa učiteljica, s njim je navodno raskinula pre nekoliko nedelja, ali ne zbog preljuba, nego zbog njegovog sve težeg karaktera.
avion-dzerman-vingsa.jpg
Reuters 


Mail on Sunday piše da je Lubic bio 'control freak', koji je nastojao da upravlja svakim detaljem svog života svoje donedavne verenice. 'Pokušavao je da joj naređuje šta da oblači, s kojim muškarcima sme da razgovara, čak joj je propisivao dužinu suknji koje je nosila', ispričao je jedan Katrinin prijatelj.
'Katrin je govorila da je nežan i pažljiv, ali da ima problema s promenama raspoloženja. Mislim da smo svi osetili da se s vremenom počela da boji Andreasa', rekao je jedan drugi neimenovani prijatelj.
Uprkos raskidu, Katrin je još živela s Andreasom, ali je bila u potrazi za sopstvenim stanom. Kao što su mediji već izvestili, Lubic je, u strahu da će je izgubiti, iskeširao hiljade evra i svojoj dragoj kupio potpuno novi "audi".

TRANSKRIPT POSLEDNJIH TRENUTAKA LETA

U međuvremenu, u nedeljnom izdanju nemačkog Bilda objavljen je transkript razgovora iz kokpita, uključujući i poslednje trenutke u kojima je avion išao prema dole, a kapetan Patrik Zondhajmer je očajnički pokušavao da razvali vrata i vrati se u pilotsku kabinu.
'Otvaraj ta prokleta vrata!', urlao je kapetan.

Sam let na liniji Barselona-Dizeldorf započeo je njegovim izvinjenjem putnicima zbog 26-minutnog kašnjenja i obećanjem da će na odredište sleteti u zakazanom terminu.

Tokom sledećih 20-ak minuta, Zondhajmer razmenjuje reči sa svojim kopilotom Lubicom, koji mu u jednom trenutku kaže da slobodno može da ode do WC-a kad god to poželi te da će on preuzeti kontrole. U razgovoru je neko spomenuo da Zondhajmer u Barseloni nije stigao da ode u WC.

Erbas je visinu od 38.000 stopa dosegao u 10:27, a pilot je već tada Lubicu rekao da počne da se priprema za sletanje u Dizeldorfu. Lubicovi su odgovori na većinu Zondhajmerovih rečenica bili lakonski, često je koristio izraze poput 'valjda' i 'videćemo još'.

Nakon obavljenih provera potrebnih za sletanje, Lubic je kapetanu opet rekao: 'Možeš sada ići.'
Dva minuta kasnije, na snimku se čuje Zondhajmer koji kopilotu kaže da može da preuzme kontrolu nad letelicom.
Zatim se čuje sedište kako klizi unazad i zvuk zatvaranja vrata.

Već u 10:29 na radaru je zabeleženo kako Erbas počinje da ponire.
10:30 spustio se za 316 stopa (gotovo 100 metara), a u 10:31 spustio se za dodatnih 1.800 stopa (oko 550 metara). U 10:32 kontrolori leta pokušavaju da uspostave kontakt s kokpitom, ali niko im ne odgovara na pozive.

Na snimku se u tom trenutku već može čuti alarm koji se automatski oglasi kada letelica počne da ponire. Nedugo potom čuje se snažan udarac, koji odaje utisak neko nastoji da uđe u kokpit.
Zondhajmer se može čuti kako urliče: 'Za Boga miloga, otvori vrata!'
U pozadini se istovremeno čuju krici putnika.

10:35 na snimku se ponovno čuju snažni udarci, ali ovoga puta se čini kao da neko u vrata kokpita udara metalnim predmetom. Veruje se da je reč o sekiri. Avion je u tom trenutku bio na visini od 7.000 stopa (nešto više od 2.100 metara).

Minutu i po kasnije pali se još jedan alarm, ovoga puta glas govori: 'Tlo! Kreni prema gore! Kreni prema gore!'.
Istovremeno, Zondhajmerov krik: 'Otvaraj ta prokleta vrata!'.
10:38 avion leti u smeru severoistoka, na snimku se čuje Lubic ako diše, ali čitavo vreme ćuti.
10:40 letelica udara u planinu svojim desnim krilom. Poslednje što se na snimku čuje su krici putnika...