Šta je Project Based Learning?
Project Based Learning (PBL) u prevodu znači „učenje zasnovano na projektu”. To je jedan sasvim novi vid učenja koji prevazilazi zastarele obrazovne modele u kojima je akcenat bio na prostom davanju informacija učenicima, gde učenici nemaju priliku da se pokažu i primene znanje na najbolji mogući način.
Ono što je karakteristično za PBL jeste da se učenicima zadaju projekti koji mogu podrazumevati različite obrazovne aktivnosti, a u kojima učenik povezuje više disciplina, odgovara na aktuelna pitanja i rešava aktuelne probleme, primenjujući svoje znanje u praksi. PBL je odličan za rad u grupama jer na taj način učenici međusobno sarađuju, kako bi došli do nekog efikasnog rešenja i predstavili rezultat istraživanja svog projekta.
Rezultat projekta se može predstaviti u raznim oblicima, pa to može biti, recimo, Power Point prezentacija, pismeni izveštaj, pano, grafik ili nešto sasvim drugo, zavisno od tematske celine kojom se učenik bavio.
Kao što samo ime kaže, učenje je zasnovano na projektu koji obrađuje određenu temu.
Ono što je najvažnije kod PBL-a jeste odabir teme koju učenici mogu da primene u praksi, pri čemu će samostalno tražiti odgovore na određena pitanja, umesto da im se sve unapred servira u vidu beskrajnog teksta za puko memorisanje, kao pri tradicionalnom pristupu.
Rešavanje problema kombinacijom različitih znanja je u prvom planu
Ono što je takođe važno jeste da se problem stavi u prvi plan, a ne određena disciplina, jer se na taj način problemu može pristupiti sa više strana i na razne moguće načine, bez ograničavanja na jednu oblast. Nastavnik u čitavom projektu ima samo ulogu konsultanta, dok učenici u grupama sami upravljaju projektom, čime im je dozvoljena sloboda eksperimentisanja. Tom prilikom oni stiču određene veštine koje se odnose na grupnu saradnju, upravljanje vremenom i samostalno istraživanje.
PBL ima naročitu primenu u grupnom radu na projektima
S obzirom na to da učenici uglavnom ne uče na isti način, vođeni svojim ličnim pravilima i metodama, posedujući različite setove veština, PBL pruža odličnu priliku da svi učenici daju izvesni doprinos i pomognu jedni drugima da lakše usvoje izvesna znanja.
Učenicima je omogućeno da sami biraju na koji način će pristupiti problemu i rešiti ga, što je ključno za razvijanje samostalnosti i sposobnosti pravilnog učenja za ceo život.
Primenom PBL metoda, učenici stiču veštine timskog rada, prikupljanja informacija i rešavanja problema, koristeći pritom najnoviju tehnologiju za obradu i predstavljanje svojih rezultata. Na ovaj način oni stiču predispozicije da postanu samostalni radnici sa izvanrednim veštinama koje će moći da primenjuju kroz ceo život.
Nije tajna da se PBL u sve većoj meri koristi i u Srbiji, te naša deca, ali i stariji dobijaju priliku da uče na sasvim nov način, dolazeći do veština koje će im pomoći da mnogo lakše dođu do posla u Srbiji. Među obrazovnim institucijama koje primenjuju ovakav vid učenja nalaze se i one koje pripadaju LINK groupu, a njih možete pronaći ovde.
"S PREDSTAVNICIMA KOMPANIJE ZIĐIN O DALJOJ SARADNJI" Vučić posle sastanka: Posebno smo se osvrnuli na ekonomski značaj projekata i otvaranje novih radnih mesta