Može li advertajzing biti umetnost?

Ako pitate brend Doncafé, odgovor je da može.

„Moj grad se budi“ je naziv prvog kratkog dokumentarnog filma o jutru i ljudima. Kako je kafa glavni pokretač svakog jutra, Doncafé je pozvao ljude iz svih krajeva Srbije da zabeleže svoje jutarnje uživanje u kafi i pošalju ga na sajt www.mojgradsebudi.doncafe.rs , kako bi se odabirom najboljih, napravio film o buđenju svih nas.

Mnoštvo video zapisa je poslato tokom čitavog konkursa, a stručni žiri je odabrao najupečatljivije i nastao je optimistični dokumentarac koji budi emocije. Prva jutarnja premijera održana 25. juna u bioskopu Cineplexx Ušće, izazvala je burne reakcije publike i gromograsan aplauz. Šira publika mogla je film da pogleda i online, paralelno sa održavanjem premijere u bioskopu.

Reditelj se obično oslanja na kreativnost i talenat svojih najbližih saradnika – scenariste, direktora fotografije, a čar ovog projekta je upravo to što su ljubitelji Doncafé-a koautori filma o buđenju gradova. Rezultat je, čini mi se, jedna vrlo simpatična emotivna i žanrovski kolažna roller-coaster vožnja u kojoj su naši “džezveri” na originalan način prikazali optimizam i pozitivinu sliku sveta koji ih okružuje –ističe reditelj.

Ideja za film potekla je iz agencije Leo Burnett, koja je kroz svoju dugogodišnju uspešnu saradnju sa klijentom Strauss, prepoznala pravo vreme za pomeranje granica u advertajzingu. Naravno, uz klijenta kao što je Doncafé, koji ima hrabrosti i odlučnosti za nesvakidašnje projekte kao što je ovaj, inspirativno je raditi, tvde u agenciji Leo Burnett.