Intervju, Švajcarac misli da je F1 ispolitizovana, ali bi se vratio u nju

Trkač Sebastijan Buemi: Le Man je veći od Formule 1

Bivši vozač Toro rosa zadovoljan dvojnom ulogom testera Red bula i pilota Tojotinog prototipa u trkama izdržljivosti

Srećan u svojoj koži.
I bez trkačkog angažmana u F1, Sebastijan Buemi nalazi se u zahvalnoj situaciji: takmiči se u Tojoti u Svetskom endurans šampionatu (WEC), a u Red bulu je rezervista i tester. Na mađarskom vikendu Reno serije bio je zadužen za demo vožnje RB7 formule i ispričao nam je koliko je zadovoljan što je spojio „najbolje od oba sveta“.

U Red bul rejsingu si treći čovek, a trkaš se za Tojotu. Gde ti je srce?
- Tamo gde mi je uloga, jednog vikenda s Red bulom, idućeg s Tojotom. Da sam samo u Red bulu bio bih malo frustriran jer se ne trkam. A samo sa Tojotom, bio bih frustriran što ne vozim F1 auto. Srećan sam što mogu oba.

Čiji si zapravo vozač, Red bula ili Tojote?
- To su dva različita ugovora. Kad sam s Red bulom pregovarao o ulozi rezervnog vozača, rekao sam da negde moram da se trkam. Razgovarao sam s DTM timovima, ali oni nisu želeli da imam i F1 obaveze. Dobro sam poznavao Tojotu iz Formule 1. Rekli su da će prve godine imati vrlo mali WEC program za drugi automobil, da mogu da budem tu, a onda bi se videlo kako sve napreduje. Tako je počelo, a otad se proširivalo.

Uporedi nam F1 i Le Man prototipove.
- Bolje je voziti F1 auto, najbrži je, perjanica je auto-sporta. Možda je F1 postala isuviše politizovana. U endurans trkama kompanije biraju vozače, ne donosite novac i sponzore, već znanje i sposobnost da vozite brzo. Volim Le Man, trka je fantastična, čak i veća od F1, ali je samo jednom godišnje.

LMP1 je po performansama najbolja stvar posle F1?
- Tehnički je najbliža. Možete izrađivati delove, mnogo podešavati, ulaziti u detalje. I napredna je: ove godine koristimo snažan hibridni sistem koji će dogodine biti u Formuli 1. U Tojotinom LMP programu naučite stvari koje i u F1 mogu da koriste.

U posadi Tojote #8 bio si drugi na Le Manu. Osećaj?
- Dobro je završiti na podijumu, ali mi kao proizvođač idemo na pobedu, ne možemo biti srećni kad završimo drugi. Bili smo jako blizu Audija, za Tojotu je to veliki korak u poređenju sa prošlom godinom.

Kako pobediti Audi?
- Nismo daleko. Oni imaju iskustvo, jak motor, i veliki budžet. Razliku prave sitni detalji. I oni ponekad greše, ali ih spasava činjenica da imaju tri auta - ako jedan otpadne, drugi je tu. Bude li Tojota dogodine imala dva auta na svakoj WEC trci, kako je planirano, Audiju će biti mnogo teže.

Radiš na povratku u F1 trke?
- To je i dalje moj cilj, ali znamo da je situacija teška. Ako to ne bude moguće, biću više nego srećan da nastavim da vozim oba programa. Nema mnogo vozača koji to mogu.

Sebastijan Buemi

Rođen: 31. oktobra 1988. u Eglu, Švajcarska
1998-2003. karting
2004-2005. Formula BMW
2006-2007. F3 Evroserija
2008. GP2, GP2 Azija
2009-2011. F1, Toro roso
2012-2013. F1 Red bul tester i rezervista, vozač Tojote u WEC

Srećan zbog svega što imam

Jesi li zadovoljan pozicijom u trkačkom svetu?
- Uvek želite više, to vas pokreće. Želeo sam da osvojim Le Man ove godine, a završili smo drugi. Kad vozim F1 auto, želim da se trkam u njemu, a ne samo da izvodim demo vožnje i testove. Ali, kad pogledam druge vozače i situaciju u auto-sportu, definitivno sam zadovoljan ovim što imam.