Ovo je Bošnjak koji je Angelu Merkel doveo do pobede

Sarajlija Amil Hota, direktor firme "Blumberi", predvodio je predizbornu kampanju nemačke kancelarke tokom nedavnih parlamentarnih izbora u SR Nemačkoj

BERLIN - Rezultati nedavnih parlamentarnih izbora u SR Nemačkoj su već sumirani. Ono što je, međutim, bilo iza kulisa, i uglavnom nije bilo u fokusu javnosti, bila je priprema izbora. Kampanju Angele Merkel vodila je firma „Blumberi“, a na čelu te firme je od 2012. Sarajlija Amil Hota, rođen 1979. godine.

Radi se o firmi nastaloj tek pre dve godine i već ima poznate klijente poput Folksvagena.

Firma ima 62 zaposlena i nudi sve vrste usluga iz domena marketing komunikacija, posebno političkog i društvenog konsultinga.

Firma je posao kampanje Angele Merkel dobila na tenderu u konkurenciji četiri firme uključujući i onu koja je vodila prethodnu kampanju 2009. godine.

Hota ističe da je u koncept koji je pripremljen za predizbornu kampanju u prvi plan stavljena Merkelova i poverenje koje ona uživa u vremenima kakva su današnja i da za Nemačku to znači najbolji adut i argument, što je uspelo da ubedi „gospodu u CDU-u da je to pravi put, a na kraju je dovelo i do veoma dobrih izbornih rezultata".

Blumberi je bila vodeća agencija za predizbornu kampanju i vodila je računa o svakome motivu, televizijskom spotu, reklamnom panou i drugom reklamnom materijalu. Od ideje, koncepcije, usaglašavanja sa ličnim savetnicima i Merkelovom lično, do realizacije, a Hota navodi da je jedna od posebnih ideja bila vezana i za „tipično držanje ruku“ Angele Merkel.

Također dodaje da je „Zajedno uspešno“, slogan kampanje, trebao da da ključnu poruku nemačkim biračima da je uspeh ostvaren zajedno kroz turbulenta vremena uz „gospođu Merkel“ i da taj tim treba da nastavi.

Kada je u pitanju bila poruka biračima u vezi sa spoljnom politikom Nemačke, Angela Merkel je bila veoma dosledna jer je i ranije naglašavala prednosti Evrope i evra i u svim svojim nastupima u kampanji istakla da je neophodno sačuvati evropsku ideju i evro kao zajedničko platežno sredstvo, jer ima bitnu ulogu u stabilizaciji zajedničkog ekonomskog prostora EU i u daljnjem razvoju, što je također bilo jedan od faktora koji je oraspoložio poverenje birača u CDU i Angelu Merkel, budući da je Nemačka uspešno prošla kroz krizu, ali i da je bila u prilici da pomogne drugima, kazao je Hota.

U kontekstu spoljne politike u predizbornoj kampanji, po rečima Hote, Angela Merkel nije se doticala zemalja Balkana, budući da predizborna kampanja treba kratke, jasne i koncizne poruke, a za nemačko izborno i javno tržište zapadni Balkan nije geografski, već kulturološki veoma daleko.

Naglašava da su poruke Merkel u predizbornoj kampanji u vezi s imigrantima bile veoma pozitivne i više puta je ponovila da je Nemačkoj potrebna radna snaga posebno visokokvalitetnih kadrova, a spominju se brojke od 60.000 do 100.000 ljudi u određenom narednom periodu, tako da je značaj imigranata u Nemačkoj ponovno veliki i oni se uključuju u ekonomske tokove i na taj način daju svoj doprinos.

Iako nema profesionalnih veza s BiH, Hota kaže da zbog porodičnih i prijateljskih veza posećuje rodni grad i dodaje da BiH ima ogromne potencijale posebno u energetskom sektoru, interesantne i za tržište komunikacije.
Nakon petogodišnjeg boravka u Austriji, Hota se u Sarajevo vratio 1997. godine i diplomirao je na Ekonomskom fakultetu Univerziteta u Sarajevu. Studije je okončao 2008. i diplomirao je kao savetnik za odnose s javnošću na German Press Academy u Berlinu. U Folskvagenu Sarajevo je počeo da radi 1999., a 2002. postao je čelnik odnosa s javnošću u ovoj podružnici.

U istoj godini je također postao savetnik Folskvagena u odeljenju za odnose s javnošću u jugoistočnoj Evropi. Također, radio je kao konsutant kompanija poput E WIE EINFACH-a, Honde, Vodafona, Dojče Bank, Loeve, WILO-a i drugih.

Od 2011. je na čelu odeljenja za konsalting u Blumberiju i savetuje klijente o mnogim pitanjima, poput ekonomije i društvenih pitanja. Hota je 2012. godine postao generalni direktor Blumberija.