Uvođenje helikoptera pokazalo se kao dobar potez jer preventivno utiče na učesnike u saobraćaju, kaže Simić
BEOGRAD - Vikend najopasniji za vozače!
Saobraćajna policija pojačaće kontrole vozača na putevima širom Srbije kako bi se smanjio broj saobraćajnih nesreća i smanjio rizik za decu, koja su najmlađi učesnici u saobraćaju, kaže za Kurir general Dragiša Simić, načelnik Uprave saobraćajne policije MUP Srbije.
- Saobraćaj je sada mnogo bezbedniji nego ranije a tome je doprineo isključivo rad saobraćajne policije i njeno maksimalno angažovanje na terenu u svakoj situaciji, u svim vremenskim prilikama, kako na 40 stepeni, tako i na minus 20! To je podstaklo i ostale strukture društva da se uključe u kampanju za veću bezbednost saobraćaja - kaže general Simić.
Odskora koristite helikoptere. Da li ste već primetili prve rezultate njihove primene?
- Uvođenje helikoptera se pokazalo kao dobar potez. Oni imaju prvenstveno preventivan uticaj na učesnike u saobraćaj, praktično im skreću pažnju da ne čine prekršaje. Ujedno su i efikasni jer na vreme obaveštavaju patrole na putu na sporo kretanje vozila, čime se sprečavaju duži zastoji. Kad već dođe do nezgode ili prekršaja, njih efikasno uočavaju iz helikoptera.
Zbog čega se najveći broj saobraćajnih nezgoda sa stradalima dogodi tokom vikenda?
- Zato što je tada najveća gužva na putevima, a kako su to neradni dani, povećan je rizik od vozača koji su umorni ili pod dejstvom alkohola. Tada se najčešće javlja i vožnja neprilagođenom brzinom i nepropisno preticanje.
Da li je postojeći zakon o bezbednosti na putevima potrebno menjati s obzirom na broj udesa u poslednje vreme?
- Uprava saobraćajne policije predložiće izmene Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima kako bi on bio u skladu s novim Zakonom o prekršajima. Time bi se postigla potpuna primena svih zakonskih akata koji regulišu oblast bezbednosti saobraćaja na putevima, odnosno bila bi veća efikasnost u vođenju prekršajnog postupka i izricanju prekršajnih sankcija, odnosno efikasno delovanje na nesavesne učesnike u saobraćaju.
Kakvo je trenutno stanje što se tiče bezbednosti saobraćaja?
- Tokom prethodnih meseci kontinuirano smo bili angažovani u redovnoj kontroli učesnika u saobraćaju i velikom broju međunarodnih, centralnih i regionalnih akcija pojačane kontrole učesnika, kao i u toku sprovođenja brojnih edukativnih kampanja koje se odnose na bezbednost saobraćaja, a posebno na početku svake školske godine u okviru tradicionalne akcije „Škola“.
Saobraćajna policija pojačaće kontrole vozača na putevima širom Srbije kako bi se smanjio broj saobraćajnih nesreća i smanjio rizik za decu, koja su najmlađi učesnici u saobraćaju, kaže za Kurir general Dragiša Simić, načelnik Uprave saobraćajne policije MUP Srbije.
- Saobraćaj je sada mnogo bezbedniji nego ranije a tome je doprineo isključivo rad saobraćajne policije i njeno maksimalno angažovanje na terenu u svakoj situaciji, u svim vremenskim prilikama, kako na 40 stepeni, tako i na minus 20! To je podstaklo i ostale strukture društva da se uključe u kampanju za veću bezbednost saobraćaja - kaže general Simić.
Odskora koristite helikoptere. Da li ste već primetili prve rezultate njihove primene?
- Uvođenje helikoptera se pokazalo kao dobar potez. Oni imaju prvenstveno preventivan uticaj na učesnike u saobraćaj, praktično im skreću pažnju da ne čine prekršaje. Ujedno su i efikasni jer na vreme obaveštavaju patrole na putu na sporo kretanje vozila, čime se sprečavaju duži zastoji. Kad već dođe do nezgode ili prekršaja, njih efikasno uočavaju iz helikoptera.
Zbog čega se najveći broj saobraćajnih nezgoda sa stradalima dogodi tokom vikenda?
- Zato što je tada najveća gužva na putevima, a kako su to neradni dani, povećan je rizik od vozača koji su umorni ili pod dejstvom alkohola. Tada se najčešće javlja i vožnja neprilagođenom brzinom i nepropisno preticanje.
Da li je postojeći zakon o bezbednosti na putevima potrebno menjati s obzirom na broj udesa u poslednje vreme?
- Uprava saobraćajne policije predložiće izmene Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima kako bi on bio u skladu s novim Zakonom o prekršajima. Time bi se postigla potpuna primena svih zakonskih akata koji regulišu oblast bezbednosti saobraćaja na putevima, odnosno bila bi veća efikasnost u vođenju prekršajnog postupka i izricanju prekršajnih sankcija, odnosno efikasno delovanje na nesavesne učesnike u saobraćaju.
Kakvo je trenutno stanje što se tiče bezbednosti saobraćaja?
- Tokom prethodnih meseci kontinuirano smo bili angažovani u redovnoj kontroli učesnika u saobraćaju i velikom broju međunarodnih, centralnih i regionalnih akcija pojačane kontrole učesnika, kao i u toku sprovođenja brojnih edukativnih kampanja koje se odnose na bezbednost saobraćaja, a posebno na početku svake školske godine u okviru tradicionalne akcije „Škola“.
Nekad nemamo para ni za gorivo
Članom 17, 18. i 19. Zakona o bezbednosti saobraćaja predviđeno je da deo sredstava od naplaćenih kazni ide u MUP Srbije za opremanje jedinica saobraćajne policije, a određeni deo za lokalnu samoupravu, za finansiranje bezbednosti saobraćaja.
- Taj novac nam je prošle godine ukinut, pa se dešava da nemamo dovoljno goriva. Tehnika nam je zastarela, zbog čega svakog dana isključujemo nešto iz upotrebe. Jedan presretač isplati sebe za mesec dana - kaže general Simić.