Nemački gigant je 2008. godine ukinuo popularnu „vektru“, kao i njenu verziju „signum“, a konkurenciju je napao novim modelom „insignija“. Pet godina kasnije više nego uspešni automobil, koji je sa više od 600.000 prodatih primeraka digao na noge „Opel“ i GM, dobija svoje drugo poglavlje.
Novinar Kurira imao je prilike da se uveri u kvalitete koje donosi restilizovana „insignija“ na test vožnji koju je „Opel“ organizovao na različitim vrstama deonica između Frankfurta i Majnca. Kad se sretnete oči u oči s novom „insignijom“, zaključak je jasan. Nemci su u estetskom smislu uradili fantastičan posao i na najbolji način primenili svoju konstruktorsku filozofiju - spoj vajarskog umeća i nemačke preciznosti.
Neki će možda reći da su samo našminkani prednja i zadnja svetla, branici, maska hladnjaka i još neki detalji, ali takozvana kozmetika urađena je odlično i vremešnoj „insigniji“ udahnula je novi, svežiji izgled. Osim toga, dizajnerske izmene na karoseriji dovele su do sjajnih rezultata kad je o aerodinamici reč, pa je tako nova „insignija“ sa oko 0,25 Cd najaerodinamičniji automobil u svom segmentu.
Ovog puta imali smo priliku da „poteramo“ benzinca sa 1,6 SIDI turbo motorom najnovije generacije, koji oslobađa 170 KS i do 280 Nm. Utisak koji smo stekli vozeći po odličnim lokalnim putevima i autobanu jeste da je nova „insignija“ poboljšana u svakom segmentu vožnje.
Komfor i udobnost su vrhunski, a unapređena je i agilnost. Zasečeni mesnati volan savršeno leži u ruci i pruža bolji osećaj tokom vožnje nego pre, tako da je bilo zadovoljstvo prolaziti krivudavim deonicama, naročito u režimu „sport“. Novi benzinac ispunjava sve zadatke. Inženjeri su obavili odličan posao i unapredili šasiju, amortizere i stabilizatore, pa se „insignija“ bolje nosi s bukom, vibracijama i neravninama. Početna cena u Srbiji iznosi 17.984 za benzinac 1,8 litara i 140 KS.
Veliki pomak u kabini
Jedna od najznačajnijih promena u novoj „insigniji“ desila se u unutrašnjosti. Vodeći se kriterijumom „jasno, jednostavno i intuitivno upravljanje“, proizvođač „Opel“ rešio je da raskine s gomilom dugmića na centralnoj konzoli i umesto njih uvede potpuno drugačiji raspored komandi. Sad je jasno izdvojen deo za klimatizaciju, a tu je i displej od osam inča osetljiv na dodir, koji bi mogao biti brži, ali su nam u „Opelu“ rekli da rade na njegovom poboljšanju. Instrument-tabla je sad kombinacija analognih pokazivača i digitalnog displeja s brojnim mogućnostima podešavanja. Značajan novitet je i tač-ped, umesto kontrolnog točkića. S jednim ili više prstiju moguće pristupiti različitim funkcijama.
Vrhunska „konjica“
Restilizovanu „insigniju“ odlikuju najmoderniji motori, koji ovoj „krstarici“ savršeno pristaju. Izdvajamo sjajne turbodizele 2,0 CDTI od 120 KS i 140 KS i rekordnom prosečnom potrošnjom od samo 3,7 litara, kao i top-dizel, vrhunski dvolitarski bi-turbo CDTI sa 195 KS i čak 400 Nm. Od benzinskih pogona ističu se odlični 2,0 SIDI turbo sa 250 KS i 400 Nm i novi 1,6 SIDI turbo sa 170 KS. Benzinac za početnike je turbo 1,4 sa 140 KS i 220 Nm, a tu je isti motora s TNG, koji nosi oznaku LPG.