Prva dama važila je za promotera domaće tekstilne industrije, ali je i te kako volela komade odeće s potpisom Diora, Lanvina i Rotšilda
BEOGRAD - Modna ikona svog vremena!
Zaštitni znak prve dame SFRJ bili su osmeh i punđa! Ipak, Jovanka Broz bila je ikona stila svog vremena, ukratko, jugoslovenska Džeki Kenedi. Međutim, za razliku od svoje prekookeanske koleginice, gospođa Broz nije po svaku cenu promovisala poznate svetske kreatore. Rečju, bila je promoter domaće tekstilne industrije, pa je tako odeća koju je nosila imala potpis najpoznatijih domaćih kreatora, pre svega Aleksandra Joksimovića, koji je bio zaslužan za većinu kreacija u kojima se pojavljivala pred najvećim imenima svetske politike.
Primese socijalizma
Ipak, kroz pomalo sive i socijalističkim stilom protkane haljine i komplete, provlačili su se i pokoji komad s etiketom Diora, Lanvina i Klare Rotšild, koji su se takođe brinuli o njenom stajlingu. On je uglavnom bio minimalistički, ispraćen jedinstvenim nakitom, a kako je sama govorila, mnoge njene haljine bile su delo privatne krojačke prakse, pa joj ih je tako godinama šila izvesna Mila Kavaloti iz Rijeke, a poneku haljinu davala je i „Narodnoj radinosti“ da je obogate vezom.
Mantili i kaputi uglavnom su izlazili iz radnje „Melar i Dujšin“ iz Zagreba. Možda nije odisala firmiranim glamurom poput Džeki Kenedi, ali je svakako odudarala od ostalih prvih dama socijalističkih zemalja. Iako je važila za promotera domaće modne industrije, te je svojim prisustvom davala značaj sajmovima mode, kažu da je i te kako volela da poruči komade poznatih svetskih modnih marki, naročito iz modne prestonice - Pariza.
Kopirali njenu frizuru
U svakom slučaju, umela je istovremeno da deluje glamurozno, a da joj pritom niko ne može, kao što su Džeki Kenedi, da prigovori na rasipništvu i besmislenom trošenju novca na garderobu. Umela je da ispoštuje i isprati običaje zemlje u koje je odlazila s Titom.
U svakom slučaju, Jovanka je bila ideal svih Jugoslovenki tog vremena... Diktirala je modne trendove, sve su htele da imaju punđu baš kao što je Jovankina, pa su čak kopirale i njen jedinstveni osmeh.
Zaštitni znak prve dame SFRJ bili su osmeh i punđa! Ipak, Jovanka Broz bila je ikona stila svog vremena, ukratko, jugoslovenska Džeki Kenedi. Međutim, za razliku od svoje prekookeanske koleginice, gospođa Broz nije po svaku cenu promovisala poznate svetske kreatore. Rečju, bila je promoter domaće tekstilne industrije, pa je tako odeća koju je nosila imala potpis najpoznatijih domaćih kreatora, pre svega Aleksandra Joksimovića, koji je bio zaslužan za većinu kreacija u kojima se pojavljivala pred najvećim imenima svetske politike.
Primese socijalizma
Ipak, kroz pomalo sive i socijalističkim stilom protkane haljine i komplete, provlačili su se i pokoji komad s etiketom Diora, Lanvina i Klare Rotšild, koji su se takođe brinuli o njenom stajlingu. On je uglavnom bio minimalistički, ispraćen jedinstvenim nakitom, a kako je sama govorila, mnoge njene haljine bile su delo privatne krojačke prakse, pa joj ih je tako godinama šila izvesna Mila Kavaloti iz Rijeke, a poneku haljinu davala je i „Narodnoj radinosti“ da je obogate vezom.
Mantili i kaputi uglavnom su izlazili iz radnje „Melar i Dujšin“ iz Zagreba. Možda nije odisala firmiranim glamurom poput Džeki Kenedi, ali je svakako odudarala od ostalih prvih dama socijalističkih zemalja. Iako je važila za promotera domaće modne industrije, te je svojim prisustvom davala značaj sajmovima mode, kažu da je i te kako volela da poruči komade poznatih svetskih modnih marki, naročito iz modne prestonice - Pariza.
Kopirali njenu frizuru
U svakom slučaju, umela je istovremeno da deluje glamurozno, a da joj pritom niko ne može, kao što su Džeki Kenedi, da prigovori na rasipništvu i besmislenom trošenju novca na garderobu. Umela je da ispoštuje i isprati običaje zemlje u koje je odlazila s Titom.
U svakom slučaju, Jovanka je bila ideal svih Jugoslovenki tog vremena... Diktirala je modne trendove, sve su htele da imaju punđu baš kao što je Jovankina, pa su čak kopirale i njen jedinstveni osmeh.