Savršenstvo za volanom, visoki kvalitet, napredni sistemi bezbednosti

IMA LI KO JAČI: Vozili smo mercedes ML!

Foto: Kurir
Terenac sa zvezdom na haubi ima zadatak da vozač uživa. Robustna pojava garantuje respekt na beogradskim ulicama

Ukus savršenstva!
Upravljanje „mercedesom ML“ je kao vožnja u drugoj dimenziji. Doživljaj idile podeljen je u nekoliko činova. Počnimo od jednog detalja. Dizel V6 ima moćnih 260 konjskih snaga, ali neverovatno je da se startuje bez najmanje vibracije. Zvučna izolacija je vrhunska - kao da je spoljni svet pod akustičnim embargom. Tišina može da se prekine simfonijom cilindara, koja se uključuje pritiskom na pedalu gasa. Iako naftaš, iz pravca haube dolazi prigušen, pomalo rezak akord.

Izobilje prostora

Kaubojski imidž ML-a garantuje respekt na beogradskim ulicama. „Neprijatnosti“ koje se dešavaju za volanom automobila B ili C segmenta, poput sviranja na ulici, nisu nam se dogodile tokom testa ML.

Takođe, ML je lider na planu bezbednosti, ekonomičnosti i udobnosti. Luksuz u kabini je na „nema dalje“ nivou. Kvalitet materijala i završna obrada teško da imaju premca u klasi. Prostor je ogroman u oba reda sedišta, a prtljažnik jedan od najvećih u segmentu. Nemoguće je naći manu položaju za volanom, stilu, ergonomičnosti. Ipak, zasmetao nam je prevelik broj funkcija kojima se upravlja, jer je potrebno vreme da se ovlada menijem.

Pod upravljačem ne može da se oseti masa od 2,2 tone! Vozi se veoma lako, volan se okreće malim prstom, preglednost je očekivano dobra.

Savršenstvo košta

Spoljni dizajn je odličan. Prednji deo je sjajno uklopljen u dizajnerske standarde - kombinacije oštrih i blago fluidnih linija. Zadnji deo veoma je lep jer asocira na retro dizajn trokrake zvezde. Zameramo to što je prethodni ML imao „opasniji“ izgled, posebno zadnjeg kraja. Jedina mana je činjenica da savršenstvo još ima visoku cenu. ML košta kao dobar stan. Osnovna verzija je oko 59.000 evra, dok je model sa testa 83.000 evra. U „Mercedesu SCG“ u toku je kampanja „Zna se ko je glavni“ za ML sa 2,99 odsto kamate. Ipak, svako ko ga kupi brzo će shvatiti da vredi svaki evro!

Standardna oprema

ESP, ANS, ASR, senzori prevrtanja, regulacija brzine pri spuštanju niz padinu (DSR), 4MATIC 4x4 pogon, tasteri menjača na volanu, el. sistem prianjanja 4 ETS, LED zadnja svetla, el. podesiva prednja sedišta, prednji vazdušni jastuci, sistem ranog prepoznavanja umora vozača, AUX, elektronska parkirna kočnica, termatik klima-uređaj, zatamnjena termoizolujuća stakla, start-stop sistem, kompresor klime s magnetnom spojnicom, senzor za odmagljivanje, sportska sedišta, automatsko zatamnjivanje retrovizora, multifunkcionalni volan, senzor pritiska u pneumaticima, niže oslanjanje.

Vrhunsko ubrzanje

Samo 7,4 sekunde potrebne su grdosiji od 2,2 tone do stotke. V6 dizel ima 260 KS i čak 620 njutn-metra momenta već na 1.600 obrtaja. Potrošnja od oko 12 litara u gradu je korektna, ali teško se može postići prosek ispod 10 litara. Sedmostepeni automatik čita misli vozača i ne treba mu se mešati u posao, iako ima i klackalice na volanu za manuelnu promenu.

Tehnički podaci

- Motor (V6): 2.987 ccm
- Snaga: 260 KS
- Obrtni moment: 620 Nm
- 0-100km/h: 7,4 s
- Max. brzina: 224 km/h
- Težina: 2.200 kg
- Menjač: 7 stepeni, automatski
- Dužina / širina / visina:4.804 /1.926 /1.796 mm
- Među. rastojanje: 2.915 mm
- Rezervoar: 93 l
- Prtljažnik: 690 / 2.010 l
- Potrošnja na testu (grad): 12 l
- Osnovni model: 59.000 evra