Neće biti lako Tamo vas samo ubace u auto kao bebu koju bace u bazen da nauči da pliva
Nova zvezda Red bul programa stiže iz ruske republike Baškortostan.
Devetnaestogodišnji Danil Kvjat dogodine će voziti Formulu 1 za Skuderiju Toro roso. Ovo imenovanje deluje senzacionalno, pošto su u Red bul junior timu „preskočeni“ Antonio Feliks da Košta, čija sezona u Reno seriji nije ispunila očekivanja, kao i Karlos Sainc Mlađi, kome ime „bolje zvuči“.
Kvjata smo upoznali kao trkača MW Ardena u GP3 seriji, u vreme kad se tek nadao prvim pobedama u kategoriji i mogućem angažmanu u Formuli Reno 3.5 u 2014. U nastavku sezone, Rus je osvojio glavne trke u Spa, Monci i Abu Dabiju i postao GP3 šampion. Momak govori četiri jezika i PR mašinerija još nije stigla da mu sasvim ubije individualnost.
Dečak iz Ufe na pragu je najprestižnijih trkačkih serija na svetu. Kako je dotle došlo?
- Pre samo 10 godina slučajno sam počeo s kartingom na maloj i džombastoj stazi. Na putu do moje škole u Moskvi izgradili su novi karting centar. Probao sam i dopalo mi se, to je bila nova, velika i brza igračka. Dolazio sam sve češće, neko vreme to mi je bio najveći motiv da idem u školu. Ljudi su primetili da sam nekoliko puta obarao rekord staze i predložili da pokušam profesionalno u ruskom šampionatu. Osvojio sam nekoliko prvih trka i odatle je krenulo. Kad smo shvatili da naše prvenstvo nije dovoljno jako, preselili smo se u Italiju, da poboljšam svoje veštine i popnem se na viši nivo. Zatim, podijumi u evropskom kartingu, sponzorstva Red bula i Lukoila, a onda trke formula. Tu se već drugačije vozi, te trke traže drugačiji mentalitet.
Prva je bila Formula BMW.
- U nju sam ušao sa sponzorstvom Red bula. Potpisali smo ugovor kad sam još bio u kartingu i rekli su mi da 2010. idem u trke formula. Bilo mi je tek 15 godina, ali to se ispostavilo kao pravilan izbor.
Trkao si se tu, pa u Formuli Reno 2.0, F3 i GP3. Gde si šta naučio?
- Formula BMW je početna, opšta škola, učite kako se trka, formirate vozački stil, preference u vožnji i set-apu. U Reno Evrokupu počeo sam da shvatam da i mentalni aspekt mnogo znači. Krajem 2011. počeo sam da se formiram kao pobednik i u 2012. sam osvojio mnogo trka, to je glavni razlog zašto sam u GP3. Ove godine primenjujem sve što sam naučio u manjim serijama. F3 i GP3 su već veoma mentalni sportovi, nivo takmičenja je visok i treba da ste baš kompletan vozač da biste pobeđivali.
Hoćete li ti i Sergej Sirotkin donositi Rusiji prve velike rezultate u F1?
- Teško je reći. Ja imam prednost jer sam prilično mlad, a već sam tu. Ali to ne znači da treba da čekam. Moj cilj je uvek učenje, u F1 nemate vremena za to. Ubace vas u auto kao bebu koju bace u bazen da nauči da pliva. Tako je i u GP3 seriji - samo jedan trening, ograničen broj kompleta guma i pobednik je onaj ko se najbrže adaptira. Nemate vremena da vozite ceo dan i postepeno učite, već izlazite i odmah napadate.
Na kom nivou si najviše napredovao?
- Na mentalnom. Ostati smiren, izvesti dobar krug, imati dobar tempo u pravom trenutku, to je obično ključ. Treba sve da složite u momentu koji se računa, i to čine veliki momci, Hamilton, Fetel, Raikonen. I ja to pokušavam. Pre tri godine nisam razumeo kako, ali sada već shvatam. Čak i ako ste najbolji, i dalje morate da se usavršavate. Ako nešto ne shvatite dovoljno brzo, drugi mogu da vas prestignu.
Živiš u Milton Kinsu, da li si prijatelj sa ostalim pitomcima programa?
- Ne bih rekao da smo prijatelji, imamo normalan odnos u Junior timu, ali na stazi smo prilično različite osobe.
Kakve su ti obaveze tamo?
- Treniramo puno, mnogo vremena provodimo u simulatoru, to je dobra prilika za usavršavanje. Blizu smo Red bul rejsinga, kad god poželimo možemo otići da porazgovaramo o nekoj ideji. Engleska je specifična zemlja, dobra da budete sami sa sobom.
Devetnaestogodišnji Danil Kvjat dogodine će voziti Formulu 1 za Skuderiju Toro roso. Ovo imenovanje deluje senzacionalno, pošto su u Red bul junior timu „preskočeni“ Antonio Feliks da Košta, čija sezona u Reno seriji nije ispunila očekivanja, kao i Karlos Sainc Mlađi, kome ime „bolje zvuči“.
Kvjata smo upoznali kao trkača MW Ardena u GP3 seriji, u vreme kad se tek nadao prvim pobedama u kategoriji i mogućem angažmanu u Formuli Reno 3.5 u 2014. U nastavku sezone, Rus je osvojio glavne trke u Spa, Monci i Abu Dabiju i postao GP3 šampion. Momak govori četiri jezika i PR mašinerija još nije stigla da mu sasvim ubije individualnost.
Dečak iz Ufe na pragu je najprestižnijih trkačkih serija na svetu. Kako je dotle došlo?
- Pre samo 10 godina slučajno sam počeo s kartingom na maloj i džombastoj stazi. Na putu do moje škole u Moskvi izgradili su novi karting centar. Probao sam i dopalo mi se, to je bila nova, velika i brza igračka. Dolazio sam sve češće, neko vreme to mi je bio najveći motiv da idem u školu. Ljudi su primetili da sam nekoliko puta obarao rekord staze i predložili da pokušam profesionalno u ruskom šampionatu. Osvojio sam nekoliko prvih trka i odatle je krenulo. Kad smo shvatili da naše prvenstvo nije dovoljno jako, preselili smo se u Italiju, da poboljšam svoje veštine i popnem se na viši nivo. Zatim, podijumi u evropskom kartingu, sponzorstva Red bula i Lukoila, a onda trke formula. Tu se već drugačije vozi, te trke traže drugačiji mentalitet.
Prva je bila Formula BMW.
- U nju sam ušao sa sponzorstvom Red bula. Potpisali smo ugovor kad sam još bio u kartingu i rekli su mi da 2010. idem u trke formula. Bilo mi je tek 15 godina, ali to se ispostavilo kao pravilan izbor.
Trkao si se tu, pa u Formuli Reno 2.0, F3 i GP3. Gde si šta naučio?
- Formula BMW je početna, opšta škola, učite kako se trka, formirate vozački stil, preference u vožnji i set-apu. U Reno Evrokupu počeo sam da shvatam da i mentalni aspekt mnogo znači. Krajem 2011. počeo sam da se formiram kao pobednik i u 2012. sam osvojio mnogo trka, to je glavni razlog zašto sam u GP3. Ove godine primenjujem sve što sam naučio u manjim serijama. F3 i GP3 su već veoma mentalni sportovi, nivo takmičenja je visok i treba da ste baš kompletan vozač da biste pobeđivali.
Hoćete li ti i Sergej Sirotkin donositi Rusiji prve velike rezultate u F1?
- Teško je reći. Ja imam prednost jer sam prilično mlad, a već sam tu. Ali to ne znači da treba da čekam. Moj cilj je uvek učenje, u F1 nemate vremena za to. Ubace vas u auto kao bebu koju bace u bazen da nauči da pliva. Tako je i u GP3 seriji - samo jedan trening, ograničen broj kompleta guma i pobednik je onaj ko se najbrže adaptira. Nemate vremena da vozite ceo dan i postepeno učite, već izlazite i odmah napadate.
Na kom nivou si najviše napredovao?
- Na mentalnom. Ostati smiren, izvesti dobar krug, imati dobar tempo u pravom trenutku, to je obično ključ. Treba sve da složite u momentu koji se računa, i to čine veliki momci, Hamilton, Fetel, Raikonen. I ja to pokušavam. Pre tri godine nisam razumeo kako, ali sada već shvatam. Čak i ako ste najbolji, i dalje morate da se usavršavate. Ako nešto ne shvatite dovoljno brzo, drugi mogu da vas prestignu.
Živiš u Milton Kinsu, da li si prijatelj sa ostalim pitomcima programa?
- Ne bih rekao da smo prijatelji, imamo normalan odnos u Junior timu, ali na stazi smo prilično različite osobe.
Kakve su ti obaveze tamo?
- Treniramo puno, mnogo vremena provodimo u simulatoru, to je dobra prilika za usavršavanje. Blizu smo Red bul rejsinga, kad god poželimo možemo otići da porazgovaramo o nekoj ideji. Engleska je specifična zemlja, dobra da budete sami sa sobom.
Lična karta
Danil Kvjat
Rođen: 26. aprila 1994. u Ufi, Rusija
2010. Formula BMW
2011-2012. Formula Reno 2.0
2013. F3, GP3