- Udarili smo u brdo, avion je pao. Srušili smo se u šumu i magla je... Ne možemo najbolje da se orijentišemo. Povređeni smo, ali smo dobro. Čekamo da dođete po nas.
Ovo je, kako Kurir saznaje, rekao srpski pilot po nadimku Čarli (59), koji je mobilnim telefonom pričao sa spasiocima, nakon što se „cesna 172N“, u vlasništvu firme „GAS avijejšen“ iz Smederevske Palanke, srušila u okolini Pakraca u Hrvatskoj. Srećom, pilot i njegov saputnik (57), državljanin Bugarske, preživeli su pad i posle nekoliko sati prebačeni su u bolnicu u Novoj Gradiški.
Navodio mobilnim
Nesreća se dogodila u četvrtak oko 11 sati, kad je laki jednomotorni avion udario u brdo u šumi u Gornjem Rogolju prilikom prinudnog sletanja. Pilot i njegov saputnik, iako teško povređeni, uspeli su da reaguju prisebno i zahvaljujući tome izbegnu smrt na brdu punom neeksplodiranih mina, koje se nalazi na 600 metara nadmorske visine.
- „Cesna“ je učestvovala u akciji vakcinacije lisica iz vazduha. Avion je poleteo iz Varaždina i trebalo je da tamo i sleti posle kružnog leta iznad Novske. Međutim, oko 10.25 sati pilot je kontaktirao sa Željkom Ivoševićem iz „GAS avijejšena“ i rekao mu da leti tik iznad drveća i da će morati prinudno da sleti, posle čega je Ivošević kontaktirao sa hrvatskom i srpskom kontrolom letenja i pokrenuo akciju spasavanja - kaže naš izvor iz istrage.
U potragu za avionom i dvojicom putnika odmah su se uključili spasioci Gorske službe spasavanja (GSS), vatrogasci, policija i Hitna pomoć.
- Pilot nam se povremeno javljao mobilnim i navodio nas kuda da idemo. Pomogao nam je tako što je pročitao oznaku na drvetu u šumi, što nam je pomoglo da lociramo tačno mesto pada aviona. Nismo mogli non-stop da budemo na vezi, jer je postojala opasnost da se pilotu isprazni baterija na telefonu.
Tri grupe pripadnika GSS i policije krenule su iz tri različita pravca u potragu, koju su otežavali nepristupačan teren, gusta šuma, blato, kiša i magla, pa je bio angažovan i helikopter. Dodatna opasnost bila je i što je taj teren pun neeksplodiranih mina - rekli su iz Gorske službe spasavanja.
Zbog loših vremenskih uslova i nepristupačnog terena spasioci su tek nakon tri sata uspeli da lociraju povređenu posadu aviona.
Teške povrede
- Pilot ima povrede ruku i nogu, a njegov kolega je povredio leđa. Nosili smo ih na nosilima kroz nepristupačan teren više od dva kilometara - rekli su hrvatski spasioci.
Satnica
- 10.00 - „Cesna“ poleće sa aerodroma u Varaždinu
- 10.25 - Pilot Čarli vlasniku firme „GAS avijejšen“ javlja da će prinudno sleteti
- 11.00 - „Cesna“ udara u brdo kod Pakraca i pada u šumu
- 13.30 - Čarli mobilnim kontaktira sa spasiocima GSS
- 14.30 - Spasioci pronalaze povređene pilota i kopilota
- 15.50 - Pilota i saputnika prenose do kola Hitne pomoći
Pričali na engleskom
Hrvatski spasioci i policija su s srpskim pilotom i njegovim saputnikom sve vreme pričali na engleskom!
- Njih dvojica su strani državljani i komunicirali smo na engleskom. Nije nam bitno koje su nacionalnosti, bitno je da ih spasemo pre mraka - rekao je jedan od policajaca koji je učestvovao u spasavanju.
Loše vreme
Željko Ivošević, vlasnik firme „GAS avijejšen“ iz Smederevske Palanke, u čijem je vlasništvu „cesna“ koja se srušila, kaže za Kurir da su uzrok nesreće najverovatnije loši vremenski uslovi.
- Mi iznajmljujemo avione Hrvatima godinama. To je projekat EU. Najbitnije je da su ljudi dobro - rekao je Ivošević.