160 NA SAT: Studija za brzu prugu Beograd-Budimpešta za pola godine

Tanjug
Prema prvobitnim procenama modernizacija deonice pruge u Srbiji koštala bi 885 miliona evra, a u Mađarskoj 1,5 milijardi evra

BEOGRAD - Studija izvodljivosti za modernizaciju pruge Beograd-Budimpešta mogla bi da se uradi u roku od šest meseci, izjavio je danas u Beogradu glavni inženjer Kineske železničke korporacije (cHina Railway Corporation) He Huavu.

He je na sastanku delegacije kineske korporacije s ministrom saobraćaja Srbije Aleksandrom Antićem kazao da je procenu izneo na osnovu iskustava iz Kine i ideje da se uradi modernizacija pruge za brzine od 160 kilometara na sat.

Antić je kazao da bi prema prvobitnim procenama modernizacija deonice pruge u Srbiji koštala 885 miliona evra, a u Mađarskoj 1,5 milijardi evra.

Ministar saobraćaja je rekao da pitanje finansiranja projekta tek treba da usaglase sve tri učesnice, Srbija, Mađarska i Kina, jer se mora uzeti u obzir problem Srbije s visokim nivoom javnog duga i usklađenost sa evropskim pravilima pošto je Mađarska članica EU.

"U radnu grupu će se uključiti i predstavnici Minstarstva finansija Srbije, ali polazna tačka će biti da se nova zaduživanja pomere za godine nakon 2016", kazao je Antić koji i državni koordinator u saradnji Kine i 16 zemalja centralne i istočne Evrope. Na pitanje da li bi Srbiji odgovarala koncesija Antić je kazao da to nije uobičajeno kada se radi obnova pruge.

"Najverovatnije je da će se raditi modernizacija pruge od Beograda do Budimpešte za brzine od 160 kilometara na sat. Srbiji je na tom pravcu potrebna pruga i za putnički i teretni saobraćaj", kazao je Antić. On je dodao da će stručnjaci iz Kine, Srbije i Mađarske zajednički dati odgovor na to koji model modernizacije pruge je nabolji.

Antić je podsetio da su dogovor o modernizaciji pruge postigli premijeri Kine, Srbije i Mađarske Li Kećijang, Ivica Dačić i Viktor Orban u Bukureštu, a da je dva dana kasnije delegacija Kineske železničke korporacije došla u Beograd da se upozna sa tehničkim detaljima projekta.

"Modernizacija pruge Beogad-Budimpešta je prioritet za Srbiju. Očekujem da će se raditi brzo i efikasno. Ovo nisu predizborna obećanja, uveren sam u realizaciju ovog projekta", kazao je srpski ministar saobraćaja.

Ambasador Kine u Beogradu Džang Vansju kazao je da kineska delegacija došla u Srbiju da istpita konkretne tenhičke detalje i stanje železnice u Srbiji. Prema njegovim rečima, nakon sastanka u Ministarstvu, deo delegacije će razgovarati s predstavnicima Železnica Srbije, a deo će ići vozom od Beograda do Subotice, da bi se lično uverili u stanje pruge. "Srbija je dala poseban značaj saradnji s Kinom u oblasti infrastrukture i jedna je od najuspešnijih među 16 država centralne i istočne Evrope po tom pitanju", kazao je ambasador.
Džang je podsetio da kineske kompanije u Srbiji grade most Zemun-Borča preko Dunava, prvu fazu modernizacije teremoelektrane "Kostolac B", a dogovorena je i druga faza u okviru koje će prvi put kineske kompanija graditi novu elektranu u Evropi. Kineski ambasador je naveo da će se iz fonda od 10 milijardi dolara koji je Kina namenila finansiranju projekata u 16 zemalja centrale i istočne Evrope graditi i deonica autoputa na takozvanom koridoru 11 od Obrenovca do Ljiga.

Tanjug 

http://www.youtube.com/watch?v=h5rw3HBGKas