Usavršeni bestseler.
Vetar, kiša, blato i oblaci koji su izgledali kao da su u ozbiljnoj "svađi" sa suncem. Pomislio sam "kakav užasan dan". Srećom, dan se završio sa najvećim osmehom, a za to se pobrinula kompanija "Reno-Nisan Srbija", koja je organizovala nesvakidašnju of-roud test vožnju u kojoj je glavni akter bio odlični restilizovani terenac "dačija daster".
Kompaktni "daster" predstavljen je decembra 2009. godine i postigao je ogroman uspeh osvojivši na stotine hiljada kupaca svojim kvalitetima. Nedavno je "Dačijin" bestseler osvežen, a Kurir je imao priliku da na ekskluzivnom testu u okolini Avale isproba top model sa "Renoovim" turbodizel motorom od 1,5 litara i 110 "konja", pogonom na svim točkovima i najbogatijim paketom opreme Laureat.
Prvo što moramo da pohvalimo jesu izmene na spoljašnosti, koje nisu radikalne, ali su "dasteru" udahnule novi život i na vreme ga osvežile. Sada su tu nova, atraktivnija prednja svetla, moderno urađena maska hladnjaka, restilizovani krovni nosači sa natpisom "daster", više novih hromiranih detalja, ali i nove felne i zadnja svetla.
Najveće promene desile su se u unutrašnjosti, koja je znatno izmenjena i unapređena. To se pre svega odnosi na potpuno novu centralnu konzolu na kojoj više nema dugmića za električno podizanje i spuštanje prozora, koji su premešteni na vrata. Na njoj se sada nalazi i novi sedmoinčni multimedijalni tač-skrin ekran sa navigacijom opcionog sistema "medija nav", a restilizovane su i komande za klima uređaj. Drugačija je i instrument tabla, koja sada ima novi izgled i tri izdvojena sata sa hromiranim rubovima. Ono što posebno oduševljava u odnosu na prethodni model, jeste daleko bolja zvučna izolacija, koja je dovedena na nivo mnogo skupljih vozila. Treba napomenuti i to da je povećan prostor za odlaganje sitnica, a poboljšan je i kvalitet plastike i tapacirunga na sedištima, koja imaju i kožnu opciju.
Ipak, ono što nas je najviše impresioniralo kod restilizovanog "dastera" jeste njegovo ponašanje na teškim i zahtevnim terenima. Zaista je malo ko od prisutnih novinara imao priliku da doživi takvo of-road iskustvo, a pogotovo ne na predstavljanju najnovijeg modela, koji je tek izašao iz fabrike i bio "obuven" u zimske gume. Zahvaljujući pomenutom odličnom "Renoovim" dizelašu, uparenom sa šestostepenim manuelnim menjačem sa veoma kratkom prvom brzinom i izvanrednim "Nisanovim" 4x4 pogonom, kompaktni terenac je "plivao" po blatu i zastajao tek na mestima na kojima bi se "okliznuli" i neki daleko skuplji i izvikaniji terenci. Zaista za svaku pohvalu.
Što se tiče vožnje u normalnim uslovima i po asfaltnim putevima, novi "daster" ostavlja utisak udobnog, upravljivog i stabilnog vozila, sa dobrim volanom i preciznim menjačem. Na kraju moramo da pohvalimo i potrošnju. Posle of-roud "torture" putni računar je pokazivao prosečnu potrošnju od desetak litara dizela, dok je na otvorenom putu trošio malo više od šest litara.
Zreo za avanturu
Vrhunski 4x4 sistem
Izvanredni "Nisanov" pogonski sistem u "dasteru" ima tri moda. U zavisnosti od vrste terena i načina vožnje, vozač može izabrati pogon na prednjim točkovima ili "auto" mod, koji automatski prebacuje snagu na zadnje točkove ukoliko prednji izgube trakciju. U slučaju težih terena tu je i "lok" mod, koji kontinuirano i ujednačeno prenosi obrtni moment do točkova sa najboljim prijanjanjem.
Motori
Novi benzinac
Restilizovani "daster" dobio je novi benzinski turbo motor Tce 125 zapremine 1,2 litara sa 125 KS i odličnih 205 Nm obrtnog momenta, a prosečna potrošnja prema fabričkim podacima iznosi 6,1 l/100 km. Od benzinaca je tu još i poznati 1,6-litarski motor sa 105 "konja", koji se može dobiti i u verziji na autogas. Od dizelaša su na raspolaganju odlični dCi motori od 1,5 litara sa 90 i 110 KS.
DAČIJA DASTER 1.5 DCI LAUREAT 4x4
Motor: 1.461 cm3
Snaga: 110 KS
Moment: 240 Nm pri 1.750 o.
Maks. brzina: 168 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 12,9 s
Menjač: 6-stepeni, manuelni
Masa: 1.320 kg
Rezervoar: 50 l
Prtljažnik: 555/1.570 l
Dužina/širina/visina:
4.315/1.822 /1.695 mm
Međuos. razmak: 2.673 mm
Testirani model: od 16.660 evra