Karlovčan: Izgradnja Beograda na vodi počeće u septembru!

Detalji projekta biće usaglašeni na sastanku El Abara sa prvim potpredsednikom Vlade Srbije Aleksandrom Vučićem 18. januara u Beogradu, kazao je Karlovčan

BEOGRAD - Gradnja projekta "Beograd na vodi", investicija od nekoliko milijardi dolara, počeće u septembru, izjavio je danas koordinator projekta ispred Glavnog odbora Srpske napredne stranke (SNS) Aleksandar Karlovčan.

On je kazao da je investicioni fond Muhameda el Abara iz Ujedinjenih Arapskih Emirata (UAE) spreman da finansira čitav projekt kojim će u Beogradu, na obali Save biti izgrađeni hoteli, stambeni i poslovni objekti površine od 1,5 do 2,5 miliona kvadratnih metara.

"Detalji projekta biće usaglašeni na sastanku El Abara sa prvim potpredsednikom Vlade Srbije Aleksandrom Vučićem 18. januara u Beogradu", kazao je Karlovčan.

Vučić je ranije kazao da je El Abar, vlasnik kompanije Emar propertiz (Emaar properties) koja stoji iza projekta najviše zgrade na svetu Burdž Dubai, spreman da za početak uloži 3,1 milijardu dolara u "Beograd na vodi".

Karlovčan je kazao da će El Abar sa radnim timom doputovati u Beograd u petak, 17. januara, nakon čega će se u subotu sastati sa Vučićem, a tim će boraviti u Beogradu još destak dana.

"Plan projekta bi trebalo da bude završen do kraja januara, da bi u februaru bio dat na uvid javnosti", rekao je on. Karlovčan je kazao da trenutno 95 odsto zemljišta, od oko 90 hektara na kojima će biti izgrađen "Beograd na vodi" koriste Železnice Srbije. Trenutno se pravi plan izmeštanja železničke infrastrukture i izmene železničkog saobraćaja kroz Beograd, rekao je on i dodao da bi do kraja juna trebalo da uklonjen najveći deo koloseka.

"Gradnja Beograda na vodi predviđena je u tri faze i biće završena u roku od pet godina", kazao je Karlovčan. Projekat "Beograd na vodi" SNS je predstavila u izbornoj kampanji 2012. godine.

Prema najavama iz SNS, taj projekat bi trebalo da otvori 200.000 radnih mesta u Srbiji i uposli građevinske komapnije. U prvoj zoni trebalo bi da budu izgrađeni ekskluzivni hoteli i najveći tržni centar u Srbiji, druga faza obuhvatiće gradnju kulturnih i sportskih objekata, a u trećoj zoni uz Savsku ulicu i Karađarđevu biće komercijalni objekti.

Prostor predviđen za gradnju je od novog železničkog mosta, kod Beogradskog sajma, do Brankovog mosta i ogranicen je sa jedne strane Savom, a sa druge ulicama Savskom i Krađorđevom.

Na prostoru planiramo za gradnju sada se nalaze Glavna železnička stanica i Beogradska autobuska stanica, koje bi zbog toga trebalo da budu izmeštene. Da bi se iz tog dela grada izmestio i transport opasnog tereta železnicaom poterbno je izgraditi most na Dunavu, kod Vinče.

O ideji za korišćenju tog prostora i "silasku Beograda na reke" govori se više od četiri decenije. Izmeštanje Glavne železničke stanice u Prokop, čija je gradnja počela 1977. godine bio je jedan od uslova da se za gradnju oslobodi oko 90 hektara uz obalu Save.