BEOGRAD - Vlasnik kompanije "Emar propertiz" iz Ujedinjenih Arapskih Emirata, Muhamed el Abar doputovao je u Beogad radi pregovora o projektu "Beograd na vodi" u koji je njegov investicioni fond spreman da investira.
Prvi potpredsednik Vlade Aleksandar Vučić kaže da bi realizacija tog projekta ubrzala izlazak naše zemlje iz krize.
"Ako uspemo, a daćemo sve od sebe (da realizujemo projekat 'Beograd na vodi'), a uspećemo jer lestvice postavljamo visoko, potpuno sam siguran da će to značiti izlazak iz krize građevinske industrije, a sa ovakvim rastom u auto-industriji i poljoprivredi, to znači siguran izlazak naše zemlje iz krize", rekao je Vučić.
Projekat "Beograd na vodi" jeste neka vrsta mog sna, ali mnoge smo snove pretvorili u javu, rekao je Vučić.
Al Abar će sutra Vučiću i njegovom timu predstaviti plan za Savski amfiteatar gde bi, kako najavljuje prvi potpredsednik Vlade, trebalo da gradi apartmane, hotele, molove, operu...
Govoreći o ekonomiji, Vučić je rekao da odnos građana prema poslu mora da se promeni i da je najveći problem to što zaposleni, pre svega u javnom sektoru, ne žele da rade vredno.
On je rekao da u Vladi Srbije ima šest ili sedam ministara koji rade veoma vredno i dodao da "ne bi moglo da se pronađe dvadesetak ljudi koji bi radili danonoćno i da se sastave sve političke stranke".
Podsetimo, projekat "Beograd na vodi" SNS je predstavila u izbornoj kampanji 2012. godine. Prema najavama iz SNS, taj projekat bi trebalo da otvori 200.000 radnih mesta u Srbiji i uposli građevinske komapnije.
U prvoj zoni trebalo bi da budu izgrađeni ekskluzivni hoteli i najveći tržni centar u Srbiji, druga će obuhvatiti izgradnju kulturnih i sportskih objekata, a u trećoj zoni uz Savsku ulicu i Karađarđevu biće komercijalni objekti.
Prostor predviđen za gradnju je od novog železničkog mosta, kod Beogradskog sajma, do Brankovog mosta i ograničen je sa jedne strane Savom, a sa druge ulicama Savskom i Krađorđevom. Na prostoru planiranom za gradnju sada se nalaze Glavna železnička stanica i Beogradska autobuska stanica, koje bi zbog toga trebalo da budu izmeštene.
Da bi se iz tog dela grada izmestio i transport opasnog tereta železnicaom potrebno je izgraditi most na Dunavu, kod Vinče. O ideji za korišćenju tog prostora i "silasku Beograda na reke" govori se više od četiri decenije.
Izmeštanje Glavne železničke stanice u Prokop, čija je gradnja počela 1977. godine bio je jedan od uslova da se za gradnju oslobodi oko 90 hektara uz obalu Save. Tender za nastavak izgradnje Prokopa raspisan je u sredu.