BEOGRAD - Slučaj povećanih računa za struju za decembar izazvao je pritužbe i žalbe građana, zbog čega iz resornog ministarstva najavljuju da će najskorije početi razgovori sa Agencijom za energetiku u vezi sa dodatnom proverom tih računa, a iz udruženja potrošača poručuju da potrošači imaju pravo da ulože prigovor, i ako se on pokaže opravdanim, mogu da ne plate račun.
Ministarstvo energetike iskoristiće sve zakonske mogućnosti i zajedno sa Regulatornom agencijom za energetiku dodatno proveriti da li je sve u redu sa decembarskim računima za struju, ali i za i gas, s obzirom da oko 80 odsto potrošača smatra da ima problema sa decembarskim računima, najavila je, pre dva dana, ministar energetike Zorana Mihajlović.
"U slučaju da se ispostavi da EPS nije nešto uradio kako treba, ljudi će snositi posledice zbog toga, a moguće su i smene, poručila je Mihajlović i dodala da ne misli da je bilo namerene greška, ali je moguće da se ona javila u obračunima i to ne od strane EPS snabdevanja, već od onih koji su očitavali brojila.
Predsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije Goran Papović izjavio je danas Tanjugu da potrošači mogu da se obrate Direkciji za mere i dragocene metale da izađe na teren i prekontroliše brojila i ako se utvrdi da računi nisu bili u redu, mogu da ih ospore i ne plate decembarski račun za struju.
Svi prigovori elektrodistribucijama moraju da budu pismeni, dodao je Papović.
On je istakao da slučaj oko uvećanih decembarskih računa za struju ukazuje na anomalije u sistemu vezane za obračun i očitavanje struje, podsetivši da je oko dva miliona brojila u Srbiji nebaždareno, što je protivzakonito.
Papović je kazao i da je EPS morao da ponudi dokaz, kada je potvrdio da nije bilo sistemske greške u obračunu računa za struju za decembar, kao i da je nezavisno regularotno telo Agencija za energetiku morala da reaguje i da se oglasi.
EPS je, posle prvih pritužbi građana na visoke račune za struju za decembar, saopštio da su ti računi tačno obračunati, da nije bilo sistemske greške i veće iznose računa pojedinih potrošača objasnili su za četvrtinu većom potrošnjom u celoj zemlji u decembru u odnosu na novembar.
Iz EPS-a su poručili da svi koji imaju sumnje oko iznosa na decembarskom računu mogu da se informišu na EPS-ovim šalterima za reklamaciju i da će ti računi biti provereni.
Potrošači mogu da ulože prigovor na decembarski račun za struju
Objavljeno
20.01.2014. 16:15h
→ 12.04.2017. 6:56h
U slučaju da se ispostavi da EPS nije nešto uradio kako treba, ljudi će snositi posledice zbog toga, a moguće su i smene poručila je ministarka Mihajlović