FATMIR NAPAO HANKU: Više pleše oko crkava, nego oko džamija

Pevačica Hanka Paldum naišla je na kritiku Fatmira Alispahića zbog spota za pesmu "Kad nas vide zagrljene" koji je snimila sa Draganom Mirković

Pevačica Hanka Paldum naišla je na kritiku zbog spota za pesmu "Kad nas vide zagrljene" koji je snimila sa Draganom Mirković, a kontroverzni Fatmir Alispahić je zajedničku pesmu Hanke i Dragane nazvao "poslednjim hitom bošnjačke autodestrukcije".

Alispahićeva ošta kritika ponavlja njegovu tezu da Bošnjaci, za razliku od naroda sa kojim žive na istom prostoru ili su komšije, multikulturalnost shvataju tako da se odriču svog identiteta…

"Ideja je u osnovi dobra, bila bi dobra i njena realizacija, da na najgori način nije zloupotrebljen Hankin talenat da se smeje zbrda-zdola, i kad treba, i kad ne treba, i kad na TV, pored “kraljice sevdaha”, Milić Vukašinović priča o svojim seksualnim iskustvima u parku, i kad je odvedu k’o “drvenu Mariju” i metnu pred jednu crkvu, pa pred drugu crkvu, da odatle peva o svome zagrljaju sa Draganom Mirković.

U ovakvim povodima obično se pojave oni koji kažu – dosta nam je prebrojavanja, izdignimo se iznad toga, zar je važno gde se u ovom spotu slikala Dragana, a gde Hanka!?

Recimo, da nije važno. Ali, autorima spota je bilo važno, čim su Draganu u dva kadra stavili ispred Hrama Svetog Save u Beogradu, a Hanku u jednom kadru ispred Begove džamije u Sarajevu. Ove slike bi trebale da pokažu kako je Dragana pravoslavka, a Hanka muslimanka.

Problem nastaje kad Hanku ugledamo ispred crkava, kako peva i pleše, a Draganu ne ugledamo ispred džamija, makar, ispred one preostale Bajrakli džamije u Beogradu, koju su pre koju godinu razdragani Srbi zapalili. Zašto bi Hanki bile bliže crkve, nego Dragani džamije? Ali, Dragana je samo ispred Hrama Svetog Save, a Hanka pleše i peva i ispred katoličke i ispred pravoslavne crkve u Sarajevu, konkretno, tri kadra ispred Stare pravoslavne crkve na Baščarsiji, i dva kadra ispred Samostana Svetog Ante na Bistriku.

Ispada da Hanka više pleše oko crkava, nego oko džamija, a Dragana pleše samo oko Hrama Svetog Save. Da li je sad ovo bitno ili nije bitno? Evo, koliko god se trudili da nam ovo ne bude bitno, da se izdignemo iznad, to nam ne dozvoljavaju autori ovog spota koji su, očito je, precizno uračunali i crkve kod Dragane, i crkve kod Hanke. Ključno je pitanje: Zašto se Dragana Mirković nije smela, ili nije htela, uslikati ispred džamije, onako kako se Hanka Paldum uslikala ispred katoličke i ispred pravoslavne crkve? Kakva je svrha Hankine multikulturalnosti, ako te iste osobine nema i kod Dragane? Onda je to onaj lažni zagrljaj koji zamalo nije zadavio bošnjački narod. A kada će – ne zna se", napisao je Fatmir Alispahić nedavno u pismu.

http://www.youtube.com/watch?v=fu29Zv17Ie0