Generalni direktor EPS: Predložiću smene nekih direktora distribucija
BEOGRAD - Vršilac dužnosti generalnog direktora EPS-a Aleksandar Obradović najavio je da će sutra predložiti smene pojedinih direktora elektrodistribucija zbog problema oko decembaraskih računa za struju, a izdaće i konkretne mere i instrukcije direktorima distribucija kako se ne bi ponovile greške na sledećim računima za struju.
Obradović nije želeo da kaže koji će direktori biti predloženi za smenu, ali je najavio da će sutra biti održan interni sastanak sa njima, posle koga će EPS izdati saopštenje za javnost.
On je danas obišao šaltere za reklamaciju Elektrodistribucije Beograd (EDB) i porazgovarao sa građanima koji imaju pritužbe na decembarski račun za struju, a u toj distribuciji u kojoj je, kako je rekao Obradović, zabeležen za 50 odsto veći broj reklamacija računa od uobičajenih, nije bilo velike gužve na šalterima.
Do sada je bilo 31.000 reklamacija za decembarski račun, a uobičajeno je da ih mesečno ima oko 24.000 od ukupno 3,5 miliona izdatih računa.
Svima koji sumnjaju da im je neispravan iznos računa za struju za decembar, Obradović je poručio da to provere na šalterima i da će im za pet do 10 minuta biti rešen problem.
Odgovarajući na pitanje da li može da obeća da će sledeći računi za struju biti ispravni, on je rekao da se ručno očitavaju brojila, pomoću obične olovke i papira i ručno se ukucavaju ti podaci, pa je uvek moguća greška kada je reč o ljudskom faktoru.
EPS radi na zastareli način i jedini način je da se to sistemski promeni je uvođenje novih brojila, centralizacija da bi se na isti način brojila očitavaju u celoj zemlji, kao i uvođenje novog sistema obračuna, s obzirom da EPS sada ima 38 različitih obračunskih sistema.
Obradović je ponovio da nije bilo sistemske greške u obračunu računa za struju i da iz centrale EPS nikada, pa ni sada, nije došlo nikakvo naređenje da se "veštački naduvaju računi", niti da se naplati ni jedan kilovat-čas struje više od onoga što je isporučeno potrošaču.
Bilo je problema u organizaciji rada i uvek postoji mogućnost greške kada je reč o ljudskom faktoru, rekao je i dodao da nisu sve elektrodistribucije isto radile i da je najviše reklamacija bilo u EDB-u i u Jugoistoku.
Ni jedan potrošač za koga se utvrdi da mu je reklamacija opravdana neće biti oštećen, poručio je Obradović i napomenuo da treba imati u vidu i otežane uslove rada ljudi koji popisuju račune za struju i kojima nekada prete i pištoljima na terenu.
Naglasio je da je od prvog dana od kada je do došao na čelo EPS-a upozoravao na propuste u organizaciji rada unutar kompanije i tražio promene jer, kako je rekao, on po sadašnjoj organizaciji EPS-a, nije šef direktorima distribucija.
Rukovodioci distribucija zbog toga, kako je rekao, do sada nisu poštovali njegove naredbe i instrukcije, a neke od njih su čak otvoreno sabotirale osnivanje preduzeća EPS snabdevanje, iako je to zakonska obaveza."Zbog pristiska javnosti sada je jasno da direktori distribucija više ne mogu da se kriju iz EPS-a za propuste u svom radu," rekao je Obradović i dodao da oni i sada mogu da ne poslušaju njegove instrukcije, ali će ih onda, kako je najavio, pozvati na javnu odgovornost.
"Morala je cela Srbija da se digne da bi se ta kraljevstva, koja se u okviru EPS-a zovu distribucije, konačno došla na tapet analize rada," istakao je on i najavio reviziju rada svih elektrodistribucija unutar EPS-a.
Neću da dozvolim da ni jedna distribucija niti bilo koji ogranak, "prlja rad EPS", koga čine i rudari koji rade u teškim uslovima, radnici u termoelektranama i ostalim proizvodnim sektorima, kazao je on i dodao da će rukovodstvo EPS-a uskoro održati konferenciju za novinare na kojima će saopštiti uspešne rezultate te kompanije, koje je postigla uprkos dugovima prema EPS-u koji iznose oko milijardu evra.
Direktor EDB-a Zoran Rajović rekao je da ubuduće neće biti problema sa računima za struju, jer će, kako je najavio, biti dvostruko pojačane kontrole popisivača, što su do sada radili članovi omladinskih zadruga, a sada će i zaposleni u EDB-u.
Rajović je naveo da je EDB do sada imao oko 10.000 reklamacija i da je kod 467 slučjeve bilo grešaka kod očitavanja. On je dodao da je tokom zime inače povećana potrošnja, kao i reklamacije, zbog čega je povećan i broj šaltera za reklamaciju.
Rajović je potvrdio da je EDB raskinuo ugovor sa Elektrotehničkim fakultetom u Beogradu o softverskom održavaju sistema za izdavanje računa za struju, zbog cene koja je, kako je naveo, iznosila 60.000 evra mesečno, a angažovana je firma za dvaput nižu cenu i zbog toga nije bilo propusta.
Odgovarajući na pitanje da li očekuje da sutra bude smenjen, Rajović je rekao da će to biti odlučeno na sastanku sa Obradovićem, ako on bude smatrao da je to neophodno i naglasio će EDB uraditi sve da se smanje greške.
Pitanja vezana za kvalitet struje su u nadležnosti Agencije za energetiku, rečeno je na skupu.