Novim modelom koji je poneo oznaku GLA, „Mercedes“ se prvi put oprobava u segmentu kompaktnih krosovera s jasnim ciljem da ovim izuzetnim automobilom ozbiljno pomrsi račune glavnim konkurentima, BMW X1 i „audiju Q3“.
Atraktivni krosover deli platformu klase A i B i posle više nego uspešnog kompaktnog kupea sa četvoro vrata, CLA predstavlja logično proširenje familije A, odnosno game najmanjih „mercedesa“. Odlikuje ga robustan i dopadljiv izgled, koji na najbolji način prati „Mercedesov“ trenutni dizajnerski pravac. Pohvale ponovo idu na račun aerodinamike, jer su „čarobnjaci“ iz „Mercedesa“ i sa GLA napravili vrhunski rezultat i koeficijent otpora vazduha sveli na samo 0,29.
Shodno segmentu, GLA je moguće dobiti u dve stilske verzije. Jednoj, koja više koketira sa hečbekom klase A, sa sportskim elementima na karoseriji, poput velikih usisnika za vazduh na prednjem braniku i drugim „brzinskim“ detaljima, dok na drugoj verziji dominira of-roud „šminka“, kao što su „mesnatiji“ branik i izraženija maska hladnjaka, specijalne felne i više zaštitnih dodataka na prednjem i zadnjem donjem delu karoserije i na pragovima.
Ponuda prostora je bolja, s obzirom na to da je GLA od standardne klase A duži za 125 milimetara, a neće razočarati ni prtljažnik, koji u osnovi meri 421 litar. Hvalimo i zadnju klupu, čiji se naslon pomoću opcionog „load kompartment“ paketa može dodatno uspraviti, pa se tako zapremina gepeka povećava na 481 litar, odnosno na 836 litara s potpuno preklopljenim zadnjim sedištima.
Od 136 do 360 KS
MOTORI ZA SVAČIJI UKUS
Novi GLA zasad pokreću dva turbodizelaša od 2.143 cm3, 200 CDI sa 136 KS i 300 Nm i 220 CDI sa 170 „konja“ i 350 Nm.
U „Mercedesu“ ističu da slabiji dizelaš prema fabričkim podacima ima prosečnu potrošnju od svega 4,3 l/100 km. Od benzinaca su tu GLA 200 sa 1,6 agregatom sa 156 KS i 250 Nm i dvolitarski sa oznakom GLA 250, koji oslobađa 211 „konja“ i 350 Nm momenta. Top-model je impresivni GLA 45 AMG s 360 „konja“ i 450 Nm.
Bez kompromisa na planu sigurnosti
VRHUNSKA BEZBEDNOST I POGON
„Mercedes“ ne bi bio to što jeste da GLA nije opremio brojnim vrhunskim bezbednosnim sistemima, poput onih za detektovanje zamora vozača, za upozorenje za vozila iz mrtvog ugla i prelaska preko linije i mnogim drugim. Tu je naravno i radarski sistem za izbegavanje sudara, koji je uparen sa adaptivnim sistemom kočenja, a opciono se može pojačati i sa sistemom „distronik plus“, koji pri brzinama do čak 200 km/h koči umesto vozača, ukoliko postoji opasnost.
ČINJENICE
Dužina/širina/visina: 4.417 / 1.804 / 1.494 mm
Međuos. razmak: 2.699 mm
Prtljažnik: 421/481/836 l
Masa: 1.395-1.595 kg