Mercedes GLA: Glamur van asfalta!

Luksuz Robustan i dopadljiv izgled na najbolji način prati „Mercedesov“ trenutni dizajnerski pravac, dok je koeficijent otpora samo 0,29

Atleta koji se ne plaši blata.
Novim modelom koji je poneo oznaku GLA, „Mercedes“ se prvi put oprobava u segmentu kompaktnih krosovera s jasnim ciljem da ovim izuzetnim automobilom ozbiljno pomrsi račune glavnim konkurentima, BMW X1 i „audiju Q3“.

Atraktivni krosover deli platformu klase A i B i posle više nego uspešnog kompaktnog kupea sa četvoro vrata, CLA predstavlja logično proširenje familije A, odnosno game najmanjih „mercedesa“. Odlikuje ga robustan i dopadljiv izgled, koji na najbolji način prati „Mercedesov“ trenutni dizajnerski pravac. Pohvale ponovo idu na račun aerodinamike, jer su „čarobnjaci“ iz „Mercedesa“ i sa GLA napravili vrhunski rezultat i koeficijent otpora vazduha sveli na samo 0,29.

Shodno segmentu, GLA je moguće dobiti u dve stilske verzije. Jednoj, koja više koketira sa hečbekom klase A, sa sportskim elementima na karoseriji, poput velikih usisnika za vazduh na prednjem braniku i drugim „brzinskim“ detaljima, dok na drugoj verziji dominira of-roud „šminka“, kao što su „mesnatiji“ branik i izraženija maska hladnjaka, specijalne felne i više zaštitnih dodataka na prednjem i zadnjem donjem delu karoserije i na pragovima.

Ponuda prostora je bolja, s obzirom na to da je GLA od standardne klase A duži za 125 milimetara, a neće razočarati ni prtljažnik, koji u osnovi meri 421 litar. Hvalimo i zadnju klupu, čiji se naslon pomoću opcionog „load kompartment“ paketa može dodatno uspraviti, pa se tako zapremina gepeka povećava na 481 litar, odnosno na 836 litara s potpuno preklopljenim zadnjim sedištima.
Ne treba menjati... Već viđeno na prethodnim modelima

Od 136 do 360 KS
MOTORI ZA SVAČIJI UKUS

Novi GLA zasad pokreću dva turbodizelaša od 2.143 cm3, 200 CDI sa 136 KS i 300 Nm i 220 CDI sa 170 „konja“ i 350 Nm.
U „Mercedesu“ ističu da slabiji dizelaš prema fabričkim podacima ima prosečnu potrošnju od svega 4,3 l/100 km. Od benzinaca su tu GLA 200 sa 1,6 agregatom sa 156 KS i 250 Nm i dvolitarski sa oznakom GLA 250, koji oslobađa 211 „konja“ i 350 Nm momenta. Top-model je impresivni GLA 45 AMG s 360 „konja“ i 450 Nm.

Bez kompromisa na planu sigurnosti
VRHUNSKA BEZBEDNOST I POGON

„Mercedes“ ne bi bio to što jeste da GLA nije opremio brojnim vrhunskim bezbednosnim sistemima, poput onih za detektovanje zamora vozača, za upozorenje za vozila iz mrtvog ugla i prelaska preko linije i mnogim drugim. Tu je naravno i radarski sistem za izbegavanje sudara, koji je uparen sa adaptivnim sistemom kočenja, a opciono se može pojačati i sa sistemom „distronik plus“, koji pri brzinama do čak 200 km/h koči umesto vozača, ukoliko postoji opasnost.

ČINJENICE

Dužina/širina/visina: 4.417 / 1.804 / 1.494 mm
Međuos. razmak: 2.699 mm
Prtljažnik: 421/481/836 l
Masa: 1.395-1.595 kg