VRŠAC - Železnički saobraćaj na pruzi Pančevo-Vršac-Vatin u prekidu je već pet dana, jer su se dve lokomotive zaglavile u snežnim nanosima. Snežni nanosi na ovom mestu, između Banatskog Novog Sela i Vladimirovca, visoki su oko četiri metra.
Železničari su uspeli da otkopaju jednu dizel lokomotivu dok je druga još uvek pod snegom.
Bogdan Konjević, železničar iz Vršca lopatom pokušava da stigne do šina.
"Jako je teško. Pri dnu ima dosta leda, ali uspećemo do mraka da oslobodimo bar ovu jednu lokomotivu", kaže Konjević.
Ovom delu pruge nije moguće prići drumskim putem. Radnicima je čišćenje otežano, jer su snežni nanosi pomešani sa zemljom i bez teške mehanizacije teško ih je ukloniti.
Maksim Prole, inženjer zaštite na radu ističe da su angažovali tri teške kombinovane mašine i jedan bager guseničar i, kako kaže, izboriće se i sa ovom vremenskom nepogodom.
Dobri Aleksandar, zamenik šefa Železničke sekcije Pančevo ne pamti ovako nešto.
"Ovo nije sneg, ovo je više blato. Uvek je ovde bilo zavejavanja, ali od metar-dva, ali četiri metra nikada nije bilo i zato smo zapanjeni ovim što vidimo", napominje Aleksandar.
Na ovoj zavejanoj deonici dugoj oko 300 metara železničari procenjuju da ima oko dve hiljade kubika snega. Zato i ne čudi što su dve lokomotive ovde ostale zatrpane.
I Zoran Milojević, šef vuče vozova iz Vršca kaže ne pamti ovakve nanose.
"Ovo je zaista neverovatno. Mašinovođa koji je u petak noću vukao voz za Vršac nalazio se u smetovima 24 sata i najvažnije je da smo uspeli da ga na vreme oslobodimo", kaže Milojević.
Radnici "Železnica Srbije" non stop su na terenu i ekipe se smenjuju u raščišćavanju pruge. Uz veliku požrtvovanost radnika ovde očekuju da će pruga biti ponovo prohodna najkasnije do kraja nedelje.
Na nekoliko kilometara prugom od Banatskog Novog Sela ka Vladimirovcu još traje borba da se dve lokomotive otrpaju iz smetova visokih na pojedinim mestima i pet metara. Do tog mesta može se stići prugom, ali i peške, kao što je učinila i ekipa Televizije Pančevo sa Miodragom Miloševićem iz Gradskog štaba za vanredne situacije. Na izlasku iz šumice pojavile su se gromade snega oko lomotiva, a ispod njih 35 radnika Železnice sa lopatama i još tri mašine.
- Danas se vrši otkop snežnih nanosa mašinski i ručno vrši otkopavanje oko dve lokomotive dizelke. Lokomotive su zavejane od subote oko 7 sati ujutru. Jedna je zavejana između 7 i 8 sati, a druga malo kasnije, objašnjava rukovodilac posla Dobri Aleksandrov iz Železnica Srbije.
2.000 kubnih metara snega
U smetu dužine 480 metara, koji je sada pocrneo od zemlje sa njiva, kažu radnici, ima oko 2.000 kubnih metara snega.
- Mašinovođa nije mogao da savlada smet. Ostao je na otvorenoj pruzi. Tražio je pomoć - da dođe druga lokomotiva da pomogne. Druga je bruto vratila do stanice Pančevo Varoš, pa se vratila da pomogne ovoj drugoj. Tada je došlo do blokade. Nije mogla da je izvuče. Uz prvu zavejanu ostala je i druga. Vidite šta se desilo. Sa snežnim nanosom do 4,5 metra visokim, negde možda i višim, objašnjava Aleksandrov.
Posle ukidanja vanredne situacije stigla je i dodatna mehanizacija, pa pored radnika sa lopatama, rovokopači, postavljeni na šinskoj platformi i pored pruge, pomažu.
- Nastojimo da to uradimo što pre. S obzirom da smo danas dobili veoma dobre mašine nadamo se da ćemo doveče bar osloboditi ove dve lokomotive, to jest pokušaćemo da oslobodimo, jer mi ćemo da otkopamo, pa će doći druga lokomotiva da povuče jednu, pa drugu. Nadam se da ćemo uspeti. A što se tiče uspostavljanja saobraćaja, ako danas sve ovde odradimo, možda već sutra posle podne, i uspostavimo saobraćaj Pančevo–Vršac, najavio je Dobri Aleksandrov iz Železnica Srbije.