UVODE RED: Grad preuzima bus-plus

Dado Đilas
Uskoro će biti postignut dogovor da sistem naplate karata u gradskom prevozu pređe u vlasništvo Grada, najavio Goran Vesić

BEOGRAD - Goran Vesić, sekretar privremenog organa, najavio je da će u narednih nekoliko nedelja biti raskinut ugovor sa firmom „Apeks“.
- Očekujem da će najkasnije u narednih nekoliko sedmica biti postignut dogovor sa „Apeksom“ da sistem naplate karata u javnom gradskom prevozu ponovo bude u vlasništvu Grada - rekao je Vesić.

„Bus-plus“ je uveden februara 2012, a Grad, koji je u to vreme vodio Dragan Đilas, posao je poverio konzorcijumu firmi „Apeks“, „Lanus“ i „Kentkart“.
- Odlučni smo u nameri da postignemo dogovor. Naišli smo na dobar odziv sagovornika, postigli dogovor o većini pitanja, ostalo je još nekoliko spornih stvari i verujem da smo blizu dogovora - rekao je Vesić.

On je naveo da je ideja da se odnosi između Grada i „Apeksa“ urede u novom pravnom okviru koji će podrazumevati drugačiji ugovor i da Grad, odnosno Direkcija za javni prevoz, preuzme naplatu, izdavanje kartica i sve vitalne funkcije „bus-plusa“ kako bi se povećala naplata i uspostavilo bolje poverenje građana.

„Bus-plus“ je, kako je rekao, jedan od najvećih nasleđenih problema, koji je „dramatičan“ za saobraćaj i prouzrokovao je pad prihoda od naplate karata, a time i potrebu za većim subvencionisanjem GSP.

Vesić je naglasio da će dogovor biti javno objavljen i da se ništa neće kriti od građana, navodeći da će se sistem „bus-plus“ zvati drugačije ako ga Grad preuzme, kao i da će biti uvedene određene promene.
- Ako ne bude dogovora, Grad zadržava pravo da preduzme mere da zaštiti javni prevoz - rekao je Vesić.

Uvođenje i rad „bus-plusa“ pratile su brojne afere. Bilo je i informacija da je Tužilaštvo zbog sumnje da je tender namešten krajem 2012. naložilo policiji da proveri na koji način je preduzeće „Apeks“ dobilo posao.

Beta 
Uvođenje reda... Goran Vesić

Aleksandar Jovičić
SISTEM NAPLATE KARATA VRATITI BEOGRADU

Srpska napredna stranka pozvala je juče privremeni organ Beograda da u što u kraćem roku reši problem naplate i kontrole karata u javnom gradskom prevozu jer je neophodno da se taj sistem vrati Gradu i sredstva od naplate ostanu u budžetu Beograda.
- Na taj način smanjićemo subvencije Grada prema tom sistemu i usmeriti sredstva prema infrastrukturnim projektima i podizanju kvaliteta života građana - rekao je Aleksandar Jovičić.

Činjenice
AFERE „BUS-PLUSA“

Jedna ponuda na tenderu

Od 51 kompanije koja je otkupila tendersku dokumentaciju samo tri su poslale ponudu, ali je samo jedna imala potpunu dokumentaciju.

Kršenje zakona

Tender je Grad održao po pravilima koja je sam doneo, ne poštujući Zakon o javnim nabavkama.

Procenat

Sve troškove uvođenja sistema snosi konzorcijum, ali je pored preuzimanja naplate karata dobio i 8,53 odsto ukupnih prihoda.

Nejasna vlasnička struktura

U vreme potpisivanje ugovora vlasnik 90 odsto „Apeksa“ je bio „Lanus“, čiji je većinski vlasnik bila sama firma „Lanus“.

Jedan zaposleni

Kada je potpisan ugovor sa konzorcijumom, u septembru 2010, „Apeks“ je imao samo jednog zaposlenog i kapital od 500 evra.