BEOGRAD - Ambasador SAD u Beogradu Majkl Kirbi ocenio je da situacija u pogledu slobode medija u Srbiji nije toliko loša kao što neki pričaju, mada ni toliko dobra koliko treba, a razloge za to treba tražiti i u njihovom ekonomskom položaju.
"Kada se govori o slobodi medija, možda se ne uzima u obzir uvek i ekonomski aspekt tog pitanja", rekao je ambasador Kirbi.
"Ako imam medijsku kompaniju, a moj glavni oglašavač ima proizvod za koji mi moj novinar kaže da je otrovan za čitaoce, da li ću o tome napisati članak i izgubiti klijenta koji mi obezbeđuje trećinu prihoda?" - slikovito je objasnio Kirbi kako ekonomski momenat utiče na slobodu medija.
"Pitanje je da li je moguće stvoriti okruženje, kroz zakon i ljude koji rade u medijima, u kojem ljudi neće biti zabrinuti zbog mogućnosti da izgube nekog važnog klijenta koji se reklamira", rekao je američki diplomata.
On je podsetio da su štampani mediji u SAD od 2008. godine suočeni s finansijskim problemima zbog smanjenog obima reklamiranja i da njihov broj opada.
"Isti problem vidim i u Srbiji. Ja sam zapanjen time koliko vi listova imate... Mislim da imate 1.200 štampanih medija ovde, u zemlji s nešto više od sedam miliona stanovnika", primetio je američki diplomata.
Pitanje je da li su svi ti listovi ekonomski održivi, rekao je Kirbi i dodao da je nužna transformacija.
Izuzimajući ekonomski momenat, Kirbi napominje da lično ima pozitivno iskustvo s medijima u Srbiji:
"Ovde sam već godinu i po dana i često mi postavljaju pitanja. Nisam primetio da su moji odgovori bili menjani", rekao je.
On je takođe ukazao na činjenicu da je digitalna era promenila medijsku scenu u celom svetu, i primetio da se sada postavlja pitanje - koliko brzo treba imati vest.
"Kada sam bio dete, gledali smo večernji dnevnik i to je bilo jednom dnevno, a sada idem na internet i proveravam stvari 20 puta dnevno", rekao je Kirbi.
Američki ambasador: Za slobodu medija važna i njihova ekonomska snaga!
Objavljeno
07.02.2014. 12:44h
→ 06.08.2016. 1:00h
Štampani mediji u SAD od 2008. suočeni s finansijskim problemima zbog smanjenog obima reklamiranja i da njihov broj opada, a isti problem imaju i mediji u Srbiji, rekao je Majkl Kiribi