BEOGRAD - Primena nedavno predstavljenog novog izgleda računa za električnu energiju odlaže se, jer je, kako saopštava privredno društvo EPS Snabdevanje, najvažnije da se kupci uvere u tačnost računa.
Ova odluka je doneta kako bi kupci račune za električnu energiju utrošenu u januaru mogli lakše da uporede sa ranijim računima i da ne bi bili zbunjeni novim izgledom i rasporedom stavki na računu."Najednostavnije je da im januarski račun bude istog izgleda kao svi prethodni kako bi lakše uporedili stanje tarifa na brojilu i prekontrolisali ispravnost", navodi se u saopštenju.
V.d. direktora PD EPS Snabdevanje, Željko Marković, kaže da je prioritet za izradu januarskog računa tačnost obračuna kako bi se otklonila i najmanja sumnja u njihovu ispravnost."Zbog zabeleženog povećanja broja reklamacija na decembarske račune uvedene su dodatne mere kontrole očitavanja i obračuna i pojedinačne greške, čiji je uzrok bio isključivo ljudski faktor, sada ne bi smele da se ponove", dodaje on.
Očitavanje januarske potrošnje trajalo je od 1. do 5. februara uz duple kontrole čitača. U tom periodu očitano je 97 odsto brojila, a tri odsto mernih mesta bilo je nepristupačno i ta brojila biće očitana u najkraćem mogućem roku.
Kako se navodi, kontrola je u 0,4 odsto slučajeva utvrdila grešku koja je odmah ispravljena, a većih nepravilnosti nije bilo.
U Kragujevcu je zabeležen napad na čitača kojeg je prilikom očitavanja pretukla grupa navijača.
Od 3,5 miliona mernih mesta, na decembarski račun primljeno je 48.494 reklamacija, što je 1,5 odsto od ukupnog broja računa, a polovina podnetih reklamacija bila je opravdana i računi su ispravljeni.
Kako se podseća u saopštenju, sistem očitavanja u Elektroprivredi Srbije oslanja se na ljude i uvek postoji mogućnost pojedinačne greške bez obzira koliko je kontrola pojačana. EPS Snabdevanje poziva sve kupce da, ako imaju bilo kakvu sumnju na januarske račune čija je isporuka počela, podnesu prigovor na šalterima za reklamacije u lokalnim distribucijama.