EPS: Na nove račune za struju nije potrošen ni jedan jedini dinar

Ministarstvo energetike i zaštite životne sredine zatražilo je od EPS da račun za struju učini razumljivijim za građane kako bi znali šta tačno plaćaju. Uspeli smo u tome. DS koja je bezmalo poslednjih deset godina rukovodila EPS-om to nikada nije učinila", navelo je ministarstvo

BEOGRAD - Elektroprivreda Srbije (EPS) saopštila je danas na novi izgled računa za struju nije potrošila "nijedan jedini dinar" i odbacila je navode Demokratske stranke (DS) da će novi koštati građane tri miliona evra.

EPS je kao "potpunu neistinu" odbacio i navode DS da je za tu namenu sprovedena javna nabavka po hitnom postupku.

"Radi racionalizacije troškova u okviru EPS Snabdevanja raspisan je tender za jedinstveno štampanje računa, jer bi ova objedinjena usluga donela velike godišnje uštede EPS Snabdevanju. Reč je o otvorenom postupku, što je, u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama najtransparentniji način", naveo je EPS u saopštenju.

Dodaje se da taj tender nije završen jer je Komisiji za zaštitu prava ponuđača uloženo pet zahteva za zaštitu prava.

"Privredno društvo "EPS Snabdevanje" odložilo je primenu nedavno predstavljenog novog izgleda računa za električnu energiju, jer je najvažnije da se kupci, posle problema sa decembarskim računima, uvere u tačnost računa.

Najednostavnije je da im januarski račun bude istog izgleda kao svi prethodni kako bi lakše uporedili stanje tarifa na brojilu i prekontrolisali ispravnost", naveo je EPS. Ta odluka je doneta kako bi kupci račune za električnu energiju utrošenu u januaru mogli lakše da uporede sa ranijim računima i da ne bi bili zbunjeni novim izgledom i rasporedom stavki na računu.

DS je ranije danas saopštila da ministarka energetike u ostavci Zorana Mihajlović treba da "snosi odgovornost" zbog toga što EPS odlaže uvođenje novih računa za struju. Ministarstvo energetike optužilo je u svom saopštenju DS da zloupotrebljava tu oseteljivu temu u predizborne svrhe i navelo da je to "primer prljave političke kampanje".

"Ministarstvo energetike i zaštite životne sredine zatražilo je od EPS da račun za struju učini razumljivijim za građane kako bi znali šta tačno plaćaju. Uspeli smo u tome. DS koja je bezmalo poslednjih deset godina rukovodila EPS-om to nikada nije učinila", navelo je ministarstvo.

Ministarstvo je istaklo da je upravo zbog problema koji su se pojavili sa decembarskim računima na zahtev EPS primena novog računa odložena za mesec dana.

"To je urađeno da bi decembarski i januarski račun izgledali na isti način odnosno da bi građani mogli lakše da uporede razlike jer je prilikom izdavanja decembarskih računa bilo problema", navelo je Ministarstvo. Ministarstvo je istaklo da saopštenje DS pokazuje i "elementarno nepoznavanje funkcionisanja javnog sistema