UKINUTO PRAVO: Vulkanizeri opet oporezovani!
BEOGRAD - Siromašni uvek stradaju.
Auto-mehaničari, vulkanizeri, auto-električari, auto-limari od početka godine nisu više paušalci i moraće da imaju fiskalne kase, dok su ove obaveze i dalje oslobođeni advokati i lekari.
Nezainteresovani
Kad je prošle godine Ministarstvo finansija htelo da ukine pravo na paušalno oporezivanje advokatima i lekarima, pobunili su se poslanici Narodne skupštine. Naravno, među njima je bilo dosta pravnika i zdravstvenih radnika.
- Šta ćete, među poslanicima i političarima nema auto-mehaničara - kaže Zorica Novaković, knjigovođa u penziji.
Ona podseća da su vlasnici delatnosti iz oblasti održavanja i popravke motornih vozila do 2012. bili paušalci, ali su imali fiskalne kase. Potom su im kase ukinute, ali su im sada, od 1. januara, one vraćene a ukinuto im je pravo da budu paušalci.
Opštinski prosek
Kad je neko paušalac, ne mora da vodi knjige, već mu je porez određen na osnovu opštinskog proseka. Onaj ko nije paušalac mora da vodi knjige o prometu, što znači da plaća knjigovođu mesečno oko 50 evra. Zbog uvođenja fiskalne kase korisnik mora da odvoji oko 20 evra mesečno za održavanje.
- Ovi što peru automobile zarade 300 dinara, smrzavaju se po ceo dan, a gospoda lekari, advokati vam uzmu 100 evra samo za „dobar dan“ - ogorčena je Zorica.
(V. S. )
Ministarstvo finansija
ADVOKATI I LEKARI I DALJE PAUŠALCI
U Ministarstvu finansija nisu imali odgovor na pitanje zašto su paušalci advokati i lekari, a nisu vulkanizeri i auto-mehaničari. U Poreskoj upravi su za Kurir potvrdili da od 1. januara delatnosti održavanja i popravke motornih vozila više ne plaćaju porez paušalno.
Koje delatnosti ne mogu da se oporezuju paušalno
- održavanje i popravka motornih vozila
- mehaničke popravke
- električne popravke
- popravku elektronskih sistema ubrizgavanja
- redovan servis
- popravka karoserije
- popravka delova motornog vozila
- pranje, poliranje i dr.
- prskanje i bojenje
- popravka vetrobrana i prozora
- popravka sedišta u motornim vozilima
- popravka ili zamena spoljnih i unutrašnjih guma
- zaštita od korozije
- naknadno ugrađivanje delova i dodatne opreme