Dobra reklama

IDE KO ALVA: Pi Didi odlično prodaje fiću!

Reper je glavni akter spota koji se neće pojaviti u Evropi, a govori o dvojici poznatih producenata koji lutaju kroz pustinju i kada ugledaju spas, sami sebi ne veruju da “fijat“ postoji i sa četvoro vrata

Pojavljivanje poznatog američkog repera Pi Didija u reklami za fijat 500L podiglo je prodaju, iznad svih očekivanja, ovog evropskog modela koji se sklapa u Kragujevcu.

Marketinški stručnjaci kažu da i najbolji proizvod ne može da se proda Amerikancima bez video-reklame. Često budžeti tih projekata premašuju milone dolara, a gluma u reklamama predstavlja pitanje prestiža među poznatima.

U razbijanju predrasuda američkih kupaca o tome da “Fijat“ kao evropski proizvođač, nudi ne samo male automobile, pomogao je poznati reper Pi Didi. On je glavni akter spota koji se neće pojaviti u Evropi, a govori o dvojici poznatih producenata koji lutaju kroz pustinju i kada ugledaju spas, sami sebi ne veruju da “fijat“ postoji i sa četvoro vrata.

Međutim, fatamorgana postaje stvarnost sudeći po broju prodatih jedinica jer se “fijat 500L“ preko okeana prodaje iznad očekivanja. Prema statistici kupuju ga većinom doseljenici iz Evrope, visokoškolovani koje vuče nostalgija.

Kragujevački “Fijat“ je prošle godine na američko tržište izvezao 55.000 automobila. Imidž "juga", koji je u Americi doživeo i vrunac i pad, morao je da se promeni potpuno novim marketinškim pristupom.

“Fijat“, koji je odnedavno većinski vlasnik i američkih legendi “Džip“ i “Krajsler“, nije žalio novca da “fijat 500L“ postane, pored “fijata 500“, jedan od najprodavanijih evropskih proizvoda u Americi.

Žene ovaj automobil doživljavaju kao modni detalj i zato ga kušiju, a mlađe porodice žele kola u kojima ima dosta prostora i mogućnosti za individualizaciju izgleda, pa im zato ovaj model odgovara.

"Moramo da radimo još mnogo na imidžu “Fijata” u Americi. Veoma brzo na ovom tržištu ponudićemo automatski menjač što trenutno nedostaje. U izradu reklame i njeno emitovanje uložili smo do sada nekoliko miliona dolara, ali to je jedini način da se približite kupcima koji godišnje kupe 17 miliona automobila. Pokušavamo da promenimo sliku stečenu modelom malog auta i nadam se da ćemo u tome uspeti“, ističe Đanluka Italija iz “Fijat-Krajslera“.

http://www.youtube.com/watch?v=exZ4PfTFK2Q