Kako je jedan selfi napravio haos u medijima

Televizija ima koristi od društvenih mreža, najvećim delom zato što fanovi koji gledaju Oskare preko tableta i smartfonova o tome "razgovaraju" sa svojim prijateljima

NJUJORK - Fotografija (selfi) poznatih glumaca i voditeljke Elen Dedženeris snimljena telefonom na dodeli Oskara - najgledanijoj u poslednjih deset godina - predstavlja ključan momenat za društvene mreže u trenutku kada onlajn konverzacija utiče na gledanost TV događaja i obrnuto, piše AP.

"Zvezdani" selfi je takođe i dobar primer "produkt plejsmenta" (reklamiranja). Da li bi najretvitovanija fotografija na svetu bila snimljena ajfonom da Samsung nije bio komercijalni sponzor dodele nagrada američke Akademije za film? Procenjuje se da je dodelu Oskara gledalo 43 miliona ljudi. To je najgledanija dodela Oskara od 2004. i najpopularniji zabavni događaj na TV-u od finala "Prijatelja" iste godine. Dodela Oskara je generalno najgledaniji TV događaj godine posle Super boula.Oskari su bili i važno veče za Džimija Kimela. Ovaj tok šou voditelj je svojim specijalom o Oskarima privukao 7 miliona gledalaca iako je šou počeo posle ponoći po lokalnom vremenu.

Gledanost je dokaz kako televizija ima koristi od društvenih mreža, najvećim delom zato što fanovi koji gledaju Oskare preko tableta i smartfonova o tome "razgovaraju" sa svojim prijateljima. Tviter je saopštio da je u nedelju uveče, tokom dodele Oskara, bilo oko 14,7 miliona tvitova u kojima su se pominjali Oskari ili glumci i filmovi dok je na Fejsbuku 25,4 miliona korisnika pominjalo ceremoniju.

Društvene mreže su bile pokretačka sila Oskara u nedelju i pokazatelj zašto su uživo prenosi na mrežama "bukvalno postali moneta", rekao je AP-u producent Nil Meron. "Ono što se sada dešava je pokretanje konverzacije a društveni mediji omogućavaju da se taj razgovor i dogodi".

Najvažniji momenat za društvene mreže bio je kada je voditeljka Elen Dedženeris na kratko "oborila" Tviter pošto je sišla u publiku i zamolila Bredlija Kupera da je slika sa još nekoliko drugih glumaca. Uz Kupera i Dedženeris, u fotku su se "ugurali" Meril Strip, Dženifer Lorens, Kevin Spejsi, Džulija Roberts, Anđelina Džoli i Bred Pit.

Dedženeris je potom zatražila od publike da joj pomognu da postavi rekord u retvitovanju i do ponedeljka popodne to je učinjeno 2,8 miliona puta. Time je potučen rekord od 810.000 retvitova fotografije američkog predsednika Baraka Obame i prve dame Mišel kako se grle posle izbora 2012. Tviter je brujao sa 254.644 tvitova po minutu posle zahteva Dedženeris i kompanija se "srušila" na 20 minuta.

Dedženeris je Kuperu dala Samsungov telefon kako bi ih uslikao. Pošto je voditeljka Oskara tvitovala fotografije iza scene sa ajfona, Samsung očigledno nije njen izbor.

Samsung je, međutim, bio izuzetno prisutan na Oskarima. Pošto je komercijalni sponzor, kompanija je poklonila telefone studentima-prezenterima i pozvala ih da tvituju i postuju fotografije na Instagramu. Desetine Samsungovih telefona, tableta i televizora korišćeno je da bi se napravio veliki foto "izlog" u bekstejdžu Televizija ABC, koja je prenosila Oskare, navela je da Samsung nije platio za kameru korišćenu prilikom snimanja selfija Dedženeris kao i da kompanija nije izričito pomenuta u tom fotografijsanju ali da su producenti koji su smislili ceo "štos" odučili da iskoriste Samsung jer je veći od ajfona a i sponzor je Oskara.

Samsung je juče saopštio da će pokloniti po 1,5 miliona dolara omiljenim humanitarnim organizacijama Elen Dedženeris - Sent Džudsu i Hjumejn sosajetiju.

"Elen je ponuđen izbor šta želi da uradi", kaže koproducent oskara Krejg Zadan. "Jednog momenta želela je ajfon, drugog Samsung. Mislim da je sve to bila odluka u poslednjem trenutku da se krene sa Samsungom. Verujte mi, o svemu smo razmišljali. Jedino ne o telefonu".

Još spontanija bila je galaksija zvezda oko Dedženeris na selfiju. Zadan kaže da je tebalo da tu bude samo Meril Strip. "Mislim da Elen nije znala da će sve one zvezde ustati i uskočiti da se slikaju", rekao je Zadan.

Upotreba Samsungovog telefona "je sjajan primer produkt plesmenta", kaže Tim Kalkins, profesor marketinga na Nortvestern univerzitetu. "Uspelo je jer nije bilo zvanično reklamiranje, već je delovalo neusiljeno".

Samsung je svetski lider kada je reč o "pametnim telefonima" ali u SAD kaska za Eplom zbog čega su krenuli u agresivni pohod na američko tržište.Zanimljivo je i da fotografisanje sa publikom nije novina za Dedženeris. Kada je prvi put bila voditelj Oskara 2007. sišla je u publiku i zamolila režisera Stivena Spilberga da je fotografiše sa Klintom Istvudom kako bi sliku okačila na Majspejs.

Tviter navodi da se u noći Oskara najviše tvitovalo o Dženifer Lorens i Bredu Pitu. Film "Gravitacija" bio je tema većine tvitova tokom ceremonije kao i "Zaleđeno kraljevstvo".

Ukupno 11,3 miliona ljudi komentarisalo je nagrade preko Fejsbuka, saopštila je ta kompanija. Najzaposlenije su bile žene starosti između 18 i 34 godine, naveo je Fejsbuk.

Džared Leto imao je svoj TiVo trenutak u nedelju uveče. Kompanija je saopštila da je klim Letove glume u "Poslovnom klubu Dalas" bio trenutak kada su mnogi gledaoci pauzirali svoje digitalne video rekordere i premotali da ga pogledaju ponovo.