BEOGRAD - U svetu se danas obeležava Svetski dan prava potrošača koji su UN ustanovile 1983, a u Srbiji ovaj datum organizacije potrošača obeležiće isticanjem prava korisnika usluga mobilne telefonije, kablovske televizije i interneta.
Prema podacima mnogih organizacija potrošača, u Srbiji i u svetu potrošači se najčešće žale na usluge mobilne telefonije, pa, kako navode u Asocijaciji potrošača Srbije (APOS), Svetska organizacija potrošača najavila je donošenje Agende za fer usluge mobilne telefonije.Ta agenda se odnosi na pouzdanost servisa, zaštitu podataka, transparentno tarifiranje i fer ugovore, a to su probleme koji najviše utiču na korisnike mobilne telefonije.
Predstavnici organizacija potrošača u Srbiji upozoravaju i da veliki broj potrošača još uvek ne zna svoja prava, kao i koje organizacije imaju ovlašćenja da zastupaju njihove interese pred vlastima.APOS je najavio da će ove godine
Svetski dan potrošača 15. mart obeležiti tako što će animirati potrošače da preko društvenih mreža pišu svoje primedbe koje imaju kao korisnici usluga mobilne telefonije i tako ih učine vidljivim. Predsednik Pokreta za zaštitu potrošača Srbije Petar Bogosavljević kazao je da se potrošaci u Srbiji žale i na kvalitet odeće, obuće, bele tehnike, računara, a u poslednje vreme sve je više pritužbi i na kvalitet i bezbednost hrane.