OBJAVLJEN TRANSKRIPT RAZGOVORA SA MH370 Bivši pilot: Ja bih u ovom trenutku oteo avion!

Kurir štampano
Pilot nestalog "boinga 777" je bez potrebe dva puta javio da je dostigao krstareću visinu od 35.000 stopa, što izaziva sumnju, dok je avion nestao kada se nalazio između malezijske i kineske kontrole leta

Malezijski "boing 777" na liniji MH370 još nije pronađen, odnosno još nisu dostupne crne kutije koje snimaju razgovor u kabini, i parametre leta. Međutim, londonski dnevnik Telegraf došao je u posed svih snimaka razgovora posade aviona s kontrolom leta. Audio zapise već je preslušao Stiv Lendels, bivši pilot "Britiš ervejza", koji je ponudio svoje mišljenje o prirodi komunikacije s kontrolom leta.
Reuters 
Moguće lokacije pada


U celoj komunikaciji od potpune rutine ističu se dve situacije. Prva je ona kada je kopilot, Farik Abdul Hamid, u 1.07 iza ponoći obavestio kontrolu da avion leti na krstarećoj visini od 35.000 stopa (oko 11.500 metara). Ta poruka bila bi rutinska, ali je zapravo bila potpuno suvišna, jer je identičnu poruku poslao i šest minuta ranije! Landels tvrdi da je reč o nepotrebnoj poruci i smatra je sumnjivom

- Moglo bi jednostavno biti da je pilot zaboravio ili nije bio siguran da je javio kontroli leta da je dosegao tu visinu. Mogao je samo da potvrdi da se nalazi na 35.000 stopa. To nije neobično. Ne bih to smatrao čudnim, rekao je.
Druga situacija, koja je glavni razlog zašto postoje sumnje da je nestanak aviona bio smišljeni čin jeste činjenica da se gubitak komunikacije i oštri zaokret na desno dogodio za vreme prebacivanja kontrole leta s Kuala Lumpura na Ho Ši Min. Transponder aviona onesposobljen je samo dve minute nakon poslednje poruke.

- Da sam ja hteo da otmem avion, to bi bio trenutak u kojem bih to učinio, rekao je Stiven Badzigen, još jedan bivši zaposleni Britiš ervejza, takođe iskusni pilot "boinga 777".
- Moglo je biti rupe u komunikaciji između dve kontrole leta... To je jedini trenutak u letu kada avion možda ne bi bio vidljiv s tla, izjavio je.
Reuters 
Potraga za avionom

Ipak, sve poruke iz kokpita bile su rutinske prirode i ne daju nikakve naznake da će uslediti dramatičan sled događaja. Veruje se da je kopilot Hamid bio jedini koji je komunicirao s kontrolom leta.
- Sva komunikacija do trenutka kada je avion trebao da promeni kontrolu zvuči potpuno normalno. Takva vrsta razmene - to sam činio stotine puta. To je potpuno normalno, rekao je Badzigen.


Prema najnovijim informacijama, malezijska državljanka Raja Dalela Raja Latife tvrdi da je videla avion u moru dok je letela iznad Indijskog okeana, u 2 sata popodne 8. marta - nekoliko sati nakon što je MH370 nestao. Bila je toliko sigurna u to što je videla da je isti dan podnela i službenu prijavu policiji, punih pet dana pre nego što je područje pretrage prošireno kako bi uključilo i područje oko ostrva Andaman, gde Latife tvrdi da je videla avion.

Kurir / Izvor: The Telegraph.co.uk / Jutarnji list