PROJEKAT BEOGRAD NA VODI: Čišćenje Savskog amfiteatra teče brže nego što je planirano!

Tanjug
Realizacija radova počela je 8. marta, a u proteklih dvadeset dana demontirano je sedam kilometara šina sa takozvane "Zapadne ploče“ železničke stanice Beograd, oko 4.700 starih pragova i 13 skretnica od kojih su samo dve upotrebljive

BEOGRAD - Radovi na izmeštanju šina iz železničke stanice Beograd u Savskom amfiteatru, u okviru prve faze projekta "Beograd na vodi", odvijaju se brže od predviđene dinamike, objavile su danas Železnice Srbije.

Realizacija radova počela je 8. marta, a u proteklih dvadeset dana demontirano je sedam kilometara šina sa takozvane "Zapadne ploče“ železničke stanice Beograd, oko 4.700 starih pragova i 13 skretnica.

Od ukupnog broja demontiranih skretnica, dve su upotrebljive i biće iskorišćene na drugim železničkim prugama, u skladu sa potrebama.

Do sada je sa ovog prostora isečeno i 33 stuba kontaktne mreže sa pričvrsnom opremom, čijom demontažom je dobijeno 1.840 kilograma starog bakra.Na poslovima prve faze izmeštanja šina iz Savskog amfiteatra, odnosno sa šireg prostora železničke stanice Beograd svakodnevno je angažovano prosečno po pedesetak radnika srpskih železnica i odgovarajuća mehanizacija, što je sasvim dovoljno za realizaciju posla u ovoj fazi.

Tokom radova će biti uklonjeno oko 50 kilometara pruge i 200 skretnica u savskom priobalju, a predviđeni rok za realizaciju prve faze, kada će biti uklonjena trećina ovih kapaciteta, je između šest i osam meseci, navedeno je u saopštenju Železnica.

Železnice Srbije već su raspisale oglas za prodaju rashodovanog otpadnog materijala demontiranog iz prve A faze demontaže koloseka i skretnica na teritoriji železničke stanice Beograd u okviru projekta "Beograd na vodi“ putem javne licitacije.

Javna licitacija već je zakazana za 2. april ove godine, a rashodovani otpadni materijal biće generisan sve do kraja 2014. godine.Železnice Srbije planiraju prodaju hiljadu tona starih šina, kolosečnog pribora, skretnica i skretničkih delova, zatim 700 kubika starih bukovih pragova, 150 kubika starih skretničkih pragova i 5,6 tona starog bakra.

Reč je o okvirnim težinama, dok će prava težina biti utvrđena tek po izvršenoj zapisničkoj primopredaji rashodovanog materijala, naveli su u tom preduzeću.

Železnice Srbije planiraju da od ove prodaje zarade oko 26 miliona dinara.