SVETSKI ŠAMPIONAT U PUSTINJI: Sagmajster u skladu sa startnim brojem!

Gabor Sagmajster iskoristio moto kros startovanje i u drugoj grupi posle prvih par stotina metara od starta izbio na drugo mesto i praktično napao dine kad i Kristofer Dan

Zboga atraktivnosti, ali i zbog nemogućnosti da vodeći timovi naprave taktiku za četvrti brzinski ispit, organanizator se odlučio za moto kros princip startovanja. U tri grupe, dva puta po 15 i u trećeoj 18 vozača krenuli su sa startne linije put dina.

Gabor Sagmajster stari majstor moto krosa iskoristio je pomenuti način startovanja i u drugoj grupi posle prvih par stotina metara od starta izbio na drugo mesto i praktično napao dine kad i Kristofer Dan.

- Danas je bilo toplije u odnosu na prethodne dane i zbog toga mi je u prvom delu specijalnog ispita bilo loše, tako da sam morao dva puta da stanem kako bih povraćao. Pauzu za dolivanje goriva u trajanju od 15 minuta iskoristio sam da se osvežim i povratim snagu, ako bih nastavio specijal. Na kraju sam uspeo da brzinski ispit završim na 15, a ukupno sam 14, što se poklapa sa mojim startnim brojem. Ostao je još jedan dan i verujem da mogu da odbarnim stečenu poziciju, jer mogu reći da je i to uspeh, imajući u vidu da je konkurencija ove godine mnogo jača - rekao je Sagmajster.

Način startovanja direktno je doprineo da mladi Sem Sandrlend u nameri da bude vodeći prilikom jednog skoka ozbiljno ošteti motor i zbog toga je morao da odustane.- I odustajanje je sastavni deo takmičenja, ali me teši činjenica da je Koma u igri i verujem da će na kraju slaviti - rekao je Sandrlend.

Miran Stanovnik je startovao u prvoj grupi od 15 vozača i četvrti specijalni ispit završio na sedmom mestu, što ga u generalnom plasmanu postavlja na peto mesto.
- Dva minuta pre starta tačno se videlo ko od vodećih vozača obraća pažnju na konkurenciju i koju je poziciju izabrao. Posle 30 kilometara „otpala“ je polovina vozača koja nije mogla da prati ritam, a onda smo se mi jurili i lovili jedni druge. Sviđa mi se što smo startovali kako na moto kros trci, prvo zbog atrakcije, a drugo što na ovaj način imamo mogućnost da vozimo u grupi, jer kada startujemo u razmaku od 2 minuta, praktično ne postoji način da vidite kako vodeći napadaju dine, poput Kome ili Sandrlenda, koji je konkretno prvo otkinuo auspuh, a kasnije ostao i bez amortizera. Ja sam se konkretno jurio sa Paulom Gonkalvesom i bilo je vrlo zahtevno. Najzabavnije je bilo kada smo trebali da uđem na mesto gde se doliva gorivo, bila je prava borba ko će prvi stići da mu upišu vreme – prokomenatarisao je Stanovnik.

Uoči finalnog takmičarskog dana u vođstvu je Mark Koma, ali samo 91 sekundu za njim kasni Gonkalves, tako da će biti krajnje neizvesno.Kod automobilista na četvrtom specijalnom ispitu slavio je Kazahstanac Rakhimbajev ispred Rusa Vasiljeva, koji je na kraju uspeo da sačuva vodeću poziciju.Finalnog dana takmičari startuju 10 kilometara od kampa i vozi put Abu Dabija gde je predviđen i cilj, a vozi se specijalni ispit ukupne dužine 244 kilometara.

V.Š.