Veliki neimar o aferi „auto-put“
Mrkonjić: Nisam lopov, majke mi!
Bivši ministar tvrdi da je sve radio u skladu sa zakonom, što pokazuju dokumenta, i da mu je drago što nadležni proveravaju velike projekte
BEOGRAD - Ako ništa drugo - petica za doslednost.
Milutin Mrkonjić, bivši ministar za infrastrukturu, tvrdi da nije deo „drumske mafije“ i da je sve radio u skladu sa zakonom, iako je Državna revizorska institucija (DRI) našla nepravilnosti u poslovima vrednim 18 milijardi dinara! Mrkonjić u kratkom dopisu navodi da je uvek vodio računa o tome da se budžetski novac racionalno troši. Međutim, nije prokomentarisao prijavu DRI niti naša saznanja iz Tužilaštva o fiktivnim ugovorima na osnovu kojih su ispumpani milioni evra!
- Energično demantujem insinuacije o mom navodnom učešću u finansijskim malverzacijama prilikom izgradnje koridora 10 i 11 u vreme dok sam bio ministar infrastrukture, pa saobraćaja. Svi poslovi u izgradnji puteva, posebno K10 i K11, u mom mandatu obavljani su prema zakonu, uz najpovoljnije ugovore i uz brigu o racionalnom trošenju novca i poštovanju ugovornih obaveza, o čemu postoji dokumentacija u Ministarstvu saobraćaja - poručio je Mrkonjić i dodao:
- Dobro je što državni organi analiziraju poslovanje i u najvećim infrastrukturnim projektima, što apsolutno podržavam i uvek sam spreman da im pomognem.
O sumnjivim, milionski vrednim ugovorima ništa ne zna ni prvi čovek „Puteva Srbije“ Zoran Drobnjak. On tvrdi da i nije potpisnik tih ugovora, iako na sajtu DRI stoji da jeste.
- „Putevi Srbije“ nisu potpisnik ugovora. To je DRI sigurno pogrešio. “Putevi Srbije“ potpisuju ugovor tek po okončanju posla jer se bave održavanjem puteva, tako da očekujem da uskoro preuzmemo te deonice na Koridoru - tvrdi Drobnjak.
Međutim, u ugovoru o deonici E75 do kojeg je Kurir došao jasno se vidi da su jedan od ugovornih strana i „Putevi Srbije“.
Drobnjak još ističe da je ostalo da se završi izgradnja odmarališta na deonici Novi Sad - Horgoš, a pri kraju je i deonica Ub - Lajkovac.
Podsetimo, kako je Kurir objavio, nadležni organi sumnjaju da je nekoliko ljudi iz Ministarstva za infrastrukturu, s Mrkonjićem na čelu, učestvovalo u ispumpavanju miliona evra iz budžeta kroz fiktivne poslove tokom izgradnje auto-puteva. Tužilaštvo češlja kako je ovo Ministarstvo plaćalo poslove koji nisu izvedeni, a ugovorne strane su bili Ministarstvo, „Koridor 10“ i „Putevi Srbije“.
Milutin Mrkonjić, bivši ministar za infrastrukturu, tvrdi da nije deo „drumske mafije“ i da je sve radio u skladu sa zakonom, iako je Državna revizorska institucija (DRI) našla nepravilnosti u poslovima vrednim 18 milijardi dinara! Mrkonjić u kratkom dopisu navodi da je uvek vodio računa o tome da se budžetski novac racionalno troši. Međutim, nije prokomentarisao prijavu DRI niti naša saznanja iz Tužilaštva o fiktivnim ugovorima na osnovu kojih su ispumpani milioni evra!
- Energično demantujem insinuacije o mom navodnom učešću u finansijskim malverzacijama prilikom izgradnje koridora 10 i 11 u vreme dok sam bio ministar infrastrukture, pa saobraćaja. Svi poslovi u izgradnji puteva, posebno K10 i K11, u mom mandatu obavljani su prema zakonu, uz najpovoljnije ugovore i uz brigu o racionalnom trošenju novca i poštovanju ugovornih obaveza, o čemu postoji dokumentacija u Ministarstvu saobraćaja - poručio je Mrkonjić i dodao:
- Dobro je što državni organi analiziraju poslovanje i u najvećim infrastrukturnim projektima, što apsolutno podržavam i uvek sam spreman da im pomognem.
O sumnjivim, milionski vrednim ugovorima ništa ne zna ni prvi čovek „Puteva Srbije“ Zoran Drobnjak. On tvrdi da i nije potpisnik tih ugovora, iako na sajtu DRI stoji da jeste.
- „Putevi Srbije“ nisu potpisnik ugovora. To je DRI sigurno pogrešio. “Putevi Srbije“ potpisuju ugovor tek po okončanju posla jer se bave održavanjem puteva, tako da očekujem da uskoro preuzmemo te deonice na Koridoru - tvrdi Drobnjak.
Međutim, u ugovoru o deonici E75 do kojeg je Kurir došao jasno se vidi da su jedan od ugovornih strana i „Putevi Srbije“.
Drobnjak još ističe da je ostalo da se završi izgradnja odmarališta na deonici Novi Sad - Horgoš, a pri kraju je i deonica Ub - Lajkovac.
Podsetimo, kako je Kurir objavio, nadležni organi sumnjaju da je nekoliko ljudi iz Ministarstva za infrastrukturu, s Mrkonjićem na čelu, učestvovalo u ispumpavanju miliona evra iz budžeta kroz fiktivne poslove tokom izgradnje auto-puteva. Tužilaštvo češlja kako je ovo Ministarstvo plaćalo poslove koji nisu izvedeni, a ugovorne strane su bili Ministarstvo, „Koridor 10“ i „Putevi Srbije“.
Foto: Marina Lopičić
Slučaj Borovica
PRAVIO MRKI PUTEVE, PA
OŠTETIO BUDŽET ZA TRI MILIONA
Na levoj traci auto-puta E-75 kao izvođač radova pominje se, između ostalog, i firma „Borovica transport - put“ iz Rume. Radovi su izvođeni tokom 2010, a dve godine kasnije Dušan Borovica, vlasnik pomenute firme, uhapšen je zbog malverzacija - lažiranja poslova izgradnje putne i saobraćajne infrastrukture, čime je državni budžet oštećen za tri miliona evra!
Borovica je osumnjičen i za davanje i primanje mita.
Zanemeli
OD IVANIŠEVIĆA I MIŠIĆA NI TRAGA
Pokušali smo da stupimo u kontakt s Nenadom Ivaniševićem iz firme „Koridor 10“ i Mihajlom Mišićem, bivšim direktorom „Koridora Srbije“, ali nijedan od njih dvojice nije bio dostupan na brojevima poznatim redakciji.