„Bečke linije“ i VOR podići će cenu karata za dva odsto, skuplje će biti jednokratne, ali i nedeljne i mesečne karte
BEČ - Porasli troškovi.
„Bečke linije“ i VOR (Saobraćajni savez: Istočni region) od 1. jula povećavaju cene karata za javni prevoz, pa će karta za jednu vožnju, umesto 2,10, koštati 2,20 evra. Izuzetak je godišnja karta, koja će i ubuduće koštati 365 evra. Prema najavama „Bečkih linija“ poskupeće, između ostalog, karte za jednu vožnju, kao i nedeljne i mesečne karte.
Opterećen budžet
Direktorka „Bečkih linija“ Aleksandra Rajnagl (Alexandra Reinagl) kaže da je poskupljenje voznih karti povezano s promenama važnih aspekata, pre svega većim troškovima plaćanja personala. Osim toga, mnoge linije saobraćaju češće nego ranije, što dodatno opterećuje budžet, a neophodne su i dalje investicije u domenu usluga i sigurnosti. Iako su cene karata delimično poskupele još prošle godine, novo poskupljenje važiće i na te „nove“ cene.
„Bečke linije“ i VOR (Saobraćajni savez: Istočni region) od 1. jula povećavaju cene karata za javni prevoz, pa će karta za jednu vožnju, umesto 2,10, koštati 2,20 evra. Izuzetak je godišnja karta, koja će i ubuduće koštati 365 evra. Prema najavama „Bečkih linija“ poskupeće, između ostalog, karte za jednu vožnju, kao i nedeljne i mesečne karte.
Opterećen budžet
Direktorka „Bečkih linija“ Aleksandra Rajnagl (Alexandra Reinagl) kaže da je poskupljenje voznih karti povezano s promenama važnih aspekata, pre svega većim troškovima plaćanja personala. Osim toga, mnoge linije saobraćaju češće nego ranije, što dodatno opterećuje budžet, a neophodne su i dalje investicije u domenu usluga i sigurnosti. Iako su cene karata delimično poskupele još prošle godine, novo poskupljenje važiće i na te „nove“ cene.
Prosečan porast cena prevoza iznosi dva odsto iako bi, prema rečima Rajnaglove, i 2,4 odsto bilo prihvatljivo. Konkretno, to znači da će cena karte za jednu vožnju od 1. jula iznositi 2,20 evra, umesto dosadašnjih 2,10. Cena mesečne karte biće povećana na 48,20 evra, dok trenutno košta 47 evra. Za nedeljnu kartu građani će ubuduće morati da izdvoje 16,20 evra, dakle 40 centi više nego dosad. Cena godišnje karte, projekta kojim se ponosi crveno-zelena koalicija, neće se menjati, te će i dalje koštati 365 evra.
- Za stalne klijente se zapravo ništa ne menja - objasnila je Rajnagl. U poslednje vreme sve se više građana odlučuje na kupovinu godišnje karte. Trenutno u Beču postoji 603.000 važećih godišnjih karti, što predstavlja dosad nezabeleženi rekord.
Učenici, penzioneri i studenti takođe su pošteđeni poskupljenja. Tako će semestralna karta za bečke studente i dalje koštati 75 evra. Švercovanje se u Beču nikako ne isplati. Svaki uhvaćeni muljator „Bečkim linijama“ će platiti 103 evra.
I VOR poskupljuje
Pored „Bečkih linija“, i VOR je najavio povećanje tarifa. Godišnje karte u vangradskoj zoni koštaće u proseku 2,8 odsto više. Karte za jednu vožnju koštaće 2,20 umesto 2,10 evra, dok će nedeljne i mesečne karte poskupeti za četiri odsto. Zaposleni koji žive u Sankt Peltenu (St. Pölten), a rade u Beču plaćaće 1.530 evra za godišnju kartu, umesto dosadašnjih 1.480 evra. Godišnja karta za relaciju Ajzenštat-Beč ubuduće će koštati 1.386 evra umesto 1.347. VOR opravdava povećanje cena neophodnim budućim investicijama, kao i proširenjem palete ponuda.
- Građani kupovinom karata finansiraju i poboljšavaju javni prevoz - izjavio je direktor VOR Volfgang Šrol (Wolfgang Schroll).