Novi model daleko je odmakao prethodniku, pre svega u ambijentu u kome se voze putnici, dok su vozne performanse očekivano dobre
Vidi galeriju
FUTURIZAM: Vozili smo nisan nout! Autor: Mladen Radulović
Univerzalni vojnik!
Miriše na budućnost u kabini „nisan nouta“. Sve je digitalizovano, kompjuterizovano, elektrifikovano... Motor se uključuje pritiskom na dugme, posle čega vrh instrument-table svetli ljubičasto.
Pregršt prostora
Veoma zanimljivo jer se boja tokom vožnje menja, u zavisnosti od toga koliko ste ekološki raspoloženi. Futurizmu nema kraja, naročito ako vožnju počnete rikvercom. Tada se na ekranu pojavljuje trodimenzionalni prikaz vozila iz ptičje perspektive, pa na kameri pratite šta se dešava...
Miriše na budućnost u kabini „nisan nouta“. Sve je digitalizovano, kompjuterizovano, elektrifikovano... Motor se uključuje pritiskom na dugme, posle čega vrh instrument-table svetli ljubičasto.
Pregršt prostora
Veoma zanimljivo jer se boja tokom vožnje menja, u zavisnosti od toga koliko ste ekološki raspoloženi. Futurizmu nema kraja, naročito ako vožnju počnete rikvercom. Tada se na ekranu pojavljuje trodimenzionalni prikaz vozila iz ptičje perspektive, pa na kameri pratite šta se dešava...
Mladen Radulović
Monotonija nikad neće obuzeti vozača „nouta“. Sve je, dakle, podređeno uživanju u vožnji. Ne smeta čak ni to što se stilisti nisu preterano mešali u, na primer, kreiranje kvake vrata ili komandi za klimu... Neće vas iznervirati ni loša plastika sa strane i na vrhu prednje konzole, mada se proizvođač pravda da je reč o recikliranim smesama.
„Nout“ je još jedan primer čuvenog „japanskog kanistera“. Svaki kubni centimetar je inteligentno iskorišćen. Prostora ima iznenađujuće mnogo u oba reda sedišta, što je postignuto starim trikom podizanja sedišta. Zadnja klupa klizi po šinama tako da zapremina prtljažnika varira od 295 do 381 litar. Pod rukom se oseća kvalitet komandi, auto se vozi veoma lako. Ništa manje od „Nisana“ nismo očekivali.
Agilan je na putu, naročito model sa testa sa 1,5 dizel sa 90 KS. Na papiru do stotke ide za skromnih 11,9 sekundi, mada su međuubrzanja dobra. Za dalja putovanja smeta to što ima samo pet brzina, koje su, doduše, veoma dobro promerene. Pored toga, zvučna izolacija nije najbolja.
Potrošnju hvalimo jer se, čak i u gradu, veoma lako spušta ispod pet litara.
Umeren dizajn
Spoljni dizajn ne donosi ništa revolucionarno u klasi, iako obiluje zanimljivim detaljima poput usečenih farova i futurističke zadnje svetlosne grupe. Iako je cena od 12.800 evra za osnovni model (1,2 - 80 KS) nešto skuplja od neposredne konkurencije, potpuno je opravdana. Čak se i testi model u „fulu fulova“ plaća korektnih 16.750 evra.
Četiri kamere
TRODIMENZIONALNI PRIKAZ
Četiri kamere - napred, pozadi i u retrovizorima - omogućile su prikazivanje trodimenzionalnog snimka vozila iz ptičje perspektive. Automatski se aktivira čim se prebaci u rikverc i pomaže u parkiranju, iako je iznenađujuće da testni auto nije imao parking senzore. Slika se može uključiti i kad auto ide napred, ali samo do brzine od 10 km/h.
ČINJENICE
NISAN NOUT 1.5 DCI
- Motor: 1.461 ccm
- Snaga: 90 KS, 4.000 o.
- Moment: 200 Nm, 1.750 o.
- Masa: 1.165 kg
- Ubrzanje 0-100 km/h: 11,9 s
- Maks. brzina: 179 km/h
- Dužina/širina/visina: 4.100/1.695/1.530 mm
- Međ. razmak: 2.600 mm
- Potrošnja na testu (grad): 5 l
- Osnovni model 1,2 - 90 KS: 12.800 evra
- Testirani model: 16.750 evra