KORIDOR 10: Počeli radovi na železničkom mostu kod Ćuprije
JAGODINA - Preduzeća "Goša Fom" iz Smederevska Palanke i "Mostogradnja" Beograd, počeli su radove na železničkom mostu na Velikoj Moravi kod Ćuprije.
Most na deonici Gilje - Ćuprija - Paraćin međunarodne železničke pruge na "Koridoru 10", između Beograda i Niša, prvobitno je gradio austrijsko-slovenački konzorcijum "Alpina- Meteorit", trebalo je da bude završen 3. avgusta 2012, pa je prolongirano za februar 2013, ali je konzorcijum otišao u stečaj.
Sporazum o nastavku izgradnje mosta potpisali su 3. aprila ove godine generalni direktor Železnice Srbije Dragoljub Simonović, generalni direktor Goše Fom Srđan Dimitrijević i generalni direktor Mostogradnje Branko Knežević.
Vrednost poslova je 2,5 milona evra, a most bi, prema ugovoru, trebalo da bude završen u septembru.
Prvi put posle nekoliko destina godina, domaći izvođači radova su dobili posao na pruzi. Na gradilištu je oko 20 radnika koji podižu i učvršćuju skele i pripremaju start
varioca, a pre njih su stručnjaci ovih firmi obavili inspekciju i utvrdili šta je neophodno uraditi, rekao je Tanjugu odgovorni izvođač radova na pruzi Gilje-Ćuprija-Paraćin Željko P.Marković.
Dvokolosečnu prugu Gilje-Ćuprija-Paaraćin, koja prelazi preko mosta, gradi Italijanski konzorcijum "Armatori Feroviari" i trebalo bi da je završi do 30.juna.
"Svi betonski stubovi, predviđeni projektom su završeni, ugrađeno je blizu 11.000 tona betona i što se tiče betonskih radova oni su završeni, ostalo je da se završi montaža i podužno navlačenje konstrukcije", rekao je ranije Tanjugu inženjer zadužen za stručni nadzor izgradnje mosta Nikola Stefanović.
Izgradnju ovog mosta finansira Evropska investiciona banka.
Most je, prema projektu, čelični, težak 2.400 tona, dug 322,5 metara u pet raspona dužine 52,5 do 83,5 metara. Držaće ga šest stubova do kojih su dva rečna.
Most se gradi u okviru celokupne rekonstrukcije i modernizacije deonice pruge Gilje - Ćuprija - Paraćin, koju, prema ugovoru od 2. jula 2012 godine, od 1.marta 2013. gradi Italijanski konzorcijum "Iv Italiana Construzioni-Consorzio Armatori Feroviaar Italy". Reč je o dvokolosečnoj pruzi dugoj 10,5 kilometara za brzine do 167 kilometara na sat.