20 GODINA BEZ SENE: Njegov grob poseti više ljudi nego grobove Kenedija, Prislija i Monro zajedno
Na današnji dan pre tačno 20 godina svet Formule 1 doživeo je najveću tragediju. Na stazi u Imoli poginuo je Ajrton Sena.
Sena je pri brzini od 310 km/h zbog kvara na upravljačkom mehanizmu izleteo sa staze i brzinom od 218 km/h zakucao se u odgradu na zavoju Tamburelo. Od siline udara deo kacige mu se zario u glavu. Preminuo je nekoliko sati kasnije, u 18.40.
Sena je poslednji vozač koji je poginuo u Formuli 1. Njegova smrt pokrenula je velike promene u ovom takmičenju i promene u bezbednosti vozača.
Seninoj sahrani prisustvovalo je više od tri miliona ljudi, a njegov grob u Sao Paulu godišnje poseti veći broj obožavaoca nego grobove Džona Kenedija, Elvisa Prislija i Merilin Monro zajedno, što dovoljno govori koliko su ga navijači obožavali.
Ajrton da Silva, koji je kasnije preuzeo majčino prezime Sena, bio je poznat i kao "kišni čovek". Kao klinac, nije uspevao da se snađe na kišnim stazama pa je satima trenirao dok se nije usavršio. Mehaničari su ga izbegavali kad god su mogli jer ih je gnjavio do najsitnijih detalja.
Iako je na stazi često znao da pretera, kao u slučaju kada je udario namerno u Alana Prosta kako bi ga izbacio sa staze i potom osvojio titulu prvaka, Sena je u privatnom životu bio veliki humanitarac. Tek posle njegove smrti saznalo se da je razne dobrotvorne organizacije donirao sa više od sto miliona dolara.
Na Velikoj nagradi Belgije 1992. godine spasao je život Francuzu Eriku Komasu u smrskanom bolidu. Zaustavio je bolid pored staze i pridržavao Komasovu glavu dok nisu stigli lekari. Komas je na pomenutoj trci u Imoli, kada je Sena nastradao, odbio da završi trku.
Lekari su ispod kombinezona kada je poginuo našli zastavicu Austrije koju je želeo da razvije po završetku trke u čast Rolanda Racenbergera koji je poginuo na istoj stazi samo dan ranije.
Za Šumahera, Hakinena, Laudu, Alonsa... nema dileme - Ajrton Sena je najveći vozač svih vremena.