Preciznost!Ima uživanja i u B segmentu! "Jaris" to dokazuje novom generacijom, najsavršenijom otkad je stvoren 1999. godine! Za volanom štima baš sve! Jačina serva, položaj, preglednost...
Vozi se veoma dobro, ali i specifično u odnosu na sve modele u klasi, što je njegov veliki adut od prve generacije koja je drmala planetu.Utisak pojačava i "metalni" osećaj pod rukom, čim se dohvatite za 6-stepeni manuelni menjač, uz to i veoma precizan! "Jaris" se brzo podvlači pod kožu, a onda svaka vožnja postaje uživanje.
Novi model, inače treće generacije, takođe je priča o čuvenom "japanskom kanisteru". Sa 3,9 metara on je kraći od gotovo svih konkurenata, ali nekim čudom ima možda i najviše mesta u klasi! Četvoro odraslih može na put bez guranja, a čak ni gepek od 287 litara nije za bacanje.Kabina je jednostavna i funkcionalna.
Šteta, velika šteta što je čuveni optički displej iz prve dve generacije sada zamenjen klasičnim. Al, to je dokaz i da veliki stratezi "Tojote" mogu da padnu pred besmislenim kritikama medija o navodnoj nepreglednosti...
Inače, u enterijeru kvare utisak jeftini materijali na vratima, dok je sve ostalo na nivou.Pod haubom smo imali čuveni 1,33 sa 100 konja. Potpuno korektna mašina za "jaris". Do stotke ide za 11,7 sekundi, a kad se ne forsira, u gradu troši oko korektnih sedam litara. To nije slučajno jer ima šestu brzinu, ali i odličnu aerodinamiku od samo 0,29 Cw.
Obrtni moment je ispeglan pa su ubrzanja solidna, uz rezak zvuk iz haube.Na testu Kurira smo vozili "jaris" u paketu "trend", upravo model od 11.500 evra koji je bio najprodavaniji na Sajmu automobila u Beogradu. Odličan paket jer ima "tač end gou" multimedijalni sistem s navigacijom, kameru pozadi, kožom obložen volan i ručicu ručne, klimu i još mnogo toga.
Stilski efekat
SVETLA KAO NA HIBRIDU
"Jaris" je sada dobio LED svetla "električnog" dizajna, koja su dosad bila samo na hibridnoj verziji. Ovaj naizgled neprimetan detalj je ogroman stilski napredak pa auto sada izgleda skuplje i ozbiljnije. Od opreme ima ESP (VSC), ABS, elektronskom raspodelom sile kočenja (EBD), pomoć pri kočenju (BA), sistem protiv proklizavanja (TRC)...
TOJOTA JARIS 1,33 TREND
Motor: 1.329 ccm
Snaga: 100 KS, 6.000 o.
Momenat: 125 Nm, 4.000 o.
Menjač: manuelni 6 stepeni
Masa: 1.045 kg
Ubrzanje 0-100 km/h: 11,7 km/h
Maksimalna brzina: 175 km/h
Dužina / širina / visina:
3.905 / 1.695 / 1.510 mm
Međuos. razmak: 2.510 mm
Rezervoar: 36 litara
Prtljažnik: 286 litara
Potrošnja na testu (grad): 7 l
Cena: 11.500 evra