LADA IKS REJ KONCEPT: Nema zezanja sa Rusima!

"Lada" je rešila da pokaže šta ume! Rusi su se posle nekoliko decenija setili dizajna, dok se od novog krosa očekuje moć "nive" i još mnogo toga

O'ladili kritičare.
Pošalicama na račun "Ladinih" modela izgleda da je došao kraj. Ruski proizvođač posle velikih problema lagano staje na noge, pre svega zahvaljujući pozajmici od države od oko 500 miliona evra, a rezultat toga je atraktivni koncept krosovera nazvan "iks-rej" (X-ray)!

Čini se i da je čelnicima legendarne ruske marke "dojadilo", pa su rešili da prekinu sa svojom "ružnom prošlošću" i konačno predstave moderno i dopadljivo vozilo, koje, pre svega u vizuelnom smislu, neće biti predmet podsmeha. Tome je doprinelo i sve zahtevnije rusko tržište, pa je stvari bilo potrebno promeniti iz korena. Glavni "krivac" za to je poznati britanski dizajner Stiv Matin, koji je radio za "Mercedes" i "Volvo". Sudeći po konceptu "iks-rej", Matin je startovao ubedljivo.


Koketiranje s kultnim "Ladinim" terencem "nivom" je primetno, ali je ipak odlučeno da četvorosed "iks-rej" sa troja vrata bude igrač u sve popularnijem segmentu kompaktnih krosovera. Prednjim delom koncepta dominira X oblik, koji je dobijen veštim uklapanjem svetala, maske hladnjaka i branika, a X momenat je vidljiv i na bokovima, dok zadnjim delom dominiraju originalna lepo upakovana svetla i dvostruki izduvi.

Najavljeno je da će upravo takvi dizajnerski elementi, pogotovo u predelu prednje maske, odlikovati sve buduće "Ladine" modele. Unutrašnjost "iks-reja" je takođe nešto što do sada nije viđeno u "ladama", jer je obilato korišćena vrhunska dvobojna koža, a tu si i moderna komandna tabla sa info-zabavnim sistemom, TFT-LCD ekran koji se izvlači i masivna centralna konzola. Očekuje se da će prvi serijski modeli urađeni na bazi koncepta "iks-rej" sići s traka tokom 2015. godine.

Lada iks-rej koncept

- Dužina: 4.200 mm
- Međ. razmak: 2.600 mm
- Motori: nepoznato
- Menjač: nepoznato