Pošalicama na račun "Ladinih" modela izgleda da je došao kraj. Ruski proizvođač posle velikih problema lagano staje na noge, pre svega zahvaljujući pozajmici od države od oko 500 miliona evra, a rezultat toga je atraktivni koncept krosovera nazvan "iks-rej" (X-ray)!
Čini se i da je čelnicima legendarne ruske marke "dojadilo", pa su rešili da prekinu sa svojom "ružnom prošlošću" i konačno predstave moderno i dopadljivo vozilo, koje, pre svega u vizuelnom smislu, neće biti predmet podsmeha. Tome je doprinelo i sve zahtevnije rusko tržište, pa je stvari bilo potrebno promeniti iz korena. Glavni "krivac" za to je poznati britanski dizajner Stiv Matin, koji je radio za "Mercedes" i "Volvo". Sudeći po konceptu "iks-rej", Matin je startovao ubedljivo.
Koketiranje s kultnim "Ladinim" terencem "nivom" je primetno, ali je ipak odlučeno da četvorosed "iks-rej" sa troja vrata bude igrač u sve popularnijem segmentu kompaktnih krosovera. Prednjim delom koncepta dominira X oblik, koji je dobijen veštim uklapanjem svetala, maske hladnjaka i branika, a X momenat je vidljiv i na bokovima, dok zadnjim delom dominiraju originalna lepo upakovana svetla i dvostruki izduvi.
Najavljeno je da će upravo takvi dizajnerski elementi, pogotovo u predelu prednje maske, odlikovati sve buduće "Ladine" modele. Unutrašnjost "iks-reja" je takođe nešto što do sada nije viđeno u "ladama", jer je obilato korišćena vrhunska dvobojna koža, a tu si i moderna komandna tabla sa info-zabavnim sistemom, TFT-LCD ekran koji se izvlači i masivna centralna konzola. Očekuje se da će prvi serijski modeli urađeni na bazi koncepta "iks-rej" sići s traka tokom 2015. godine.
Lada iks-rej koncept
- Dužina: 4.200 mm
- Međ. razmak: 2.600 mm
- Motori: nepoznato
- Menjač: nepoznato