Završen prvi presek automobila u javno-komunalnim preduzećima
BEOGRAD SMANJUJE TROŠKOVE: Direktori ostaju bez 230 vozila!
Vlast Beograda namerava da proda veliki broj automobila od 824 službena vozila jer su ih u privatne svrhe i po 24 sata koristili direktori, njihovi zamenici, savetnici...
BEOGRAD - Koji je najbolji auto? Službeni.
Gradska vlast namerava da proda 230 od 824 službena automobila javnih preduzeća jer su ih bez ikakve potrebe i po 24 sata koristili direktori, zamenici i savetnici u ovim firmama. Višak je rezultat prve analize i moguće je da će biti veći. Slična analiza, kako Kurir saznaje, završava se za gradsku upravu, a biće obavljena i po gradskim opštinama.
Napravljen spisak
Borko Milosavljević, pomoćnik gradonačelnika, potvrdio je za naš list da je završen prvi presek broja automobila u javnim javno-komunalnim preduzećima čiji je osnivač Beograd.
Grad je na početku od njih tražio da kažu koliko imaju automobila i za šta ih koriste. Spisak je zatim analiziran s namerom da firme zadrže samo vozila koja su u funkciji njihove osnovne delatnosti i po jedno ili dva za ostale namene, za direktore, na primer.
- Otkriveno je da su skoro svi direktori, zamenici, savetnici imali automobile, neki čak i 24 sata, s velikom verovatnoćom da su korišćeni i u privatne svrhe. Cilj nam je bila racionalizacija troškova u javnom sektoru jer svako bespotrebno vozilo podrazumeva trošak goriva, angažovanje vozača, održavanje. Ovo je prva u nizu mera kako bi se povećala efikasnost javnih gradskih preduzeća, napravile uštede i povećao kvalitet usluga koje pružaju građanima - uverava on.
Bez subvencija
Na pitanje da li je to dovoljno da se smanje troškovi, on kaže da će uskoro uslediti nove mere. On tvrdi da gradske firme moraju poslovati bez subvencija:
- Ne da nisu morale da dobijaju subvencije, nego su morale da prave profit koji bi mogao da se koristi za investicije, popravljanje usluga građanima, a možda i za gradski budžet.
Gradska vlast namerava da proda 230 od 824 službena automobila javnih preduzeća jer su ih bez ikakve potrebe i po 24 sata koristili direktori, zamenici i savetnici u ovim firmama. Višak je rezultat prve analize i moguće je da će biti veći. Slična analiza, kako Kurir saznaje, završava se za gradsku upravu, a biće obavljena i po gradskim opštinama.
Napravljen spisak
Borko Milosavljević, pomoćnik gradonačelnika, potvrdio je za naš list da je završen prvi presek broja automobila u javnim javno-komunalnim preduzećima čiji je osnivač Beograd.
Grad je na početku od njih tražio da kažu koliko imaju automobila i za šta ih koriste. Spisak je zatim analiziran s namerom da firme zadrže samo vozila koja su u funkciji njihove osnovne delatnosti i po jedno ili dva za ostale namene, za direktore, na primer.
- Otkriveno je da su skoro svi direktori, zamenici, savetnici imali automobile, neki čak i 24 sata, s velikom verovatnoćom da su korišćeni i u privatne svrhe. Cilj nam je bila racionalizacija troškova u javnom sektoru jer svako bespotrebno vozilo podrazumeva trošak goriva, angažovanje vozača, održavanje. Ovo je prva u nizu mera kako bi se povećala efikasnost javnih gradskih preduzeća, napravile uštede i povećao kvalitet usluga koje pružaju građanima - uverava on.
Bez subvencija
Na pitanje da li je to dovoljno da se smanje troškovi, on kaže da će uskoro uslediti nove mere. On tvrdi da gradske firme moraju poslovati bez subvencija:
- Ne da nisu morale da dobijaju subvencije, nego su morale da prave profit koji bi mogao da se koristi za investicije, popravljanje usluga građanima, a možda i za gradski budžet.
Zorana Jevtić
Gradonačelnik Siniša Mali
NEDOSTAJU 14,3 MILIJARDE ZA ISPLATU OBAVEZA
Budžetu Grada Beograda sada nedostaju 14,3 milijarde dinara za isplatu svih obaveza do kraja godine, rekao je juče gradonačelnik Beograda Siniša Mali. On je naveo da su već za isplatu dospele obaveze od 10,2 milijarde dinara, a do kraja godine treba isplatiti i 4,2 milijarde za plate i razne subvencije. Gradonačelnik je dodao da je sada deficit gradskog budžeta 16,1 odsto, što je među rekordima u Evropi.