Železnice Srbije su u 18.00 sati popravile prugu kod železničke stanice Kolari od oštećenja zbog poplava i na taj način osposobile za saobraćaj železničku magistralu Beograd - Niš, preko Male Krsne.
Stručne službe srpskih železnica su izuzetno angažovanim i požrtvovanim radom, zbog važnosti niške magistrale, dali maksimalan doprinos u izuzetno teškim uslovima i prugu osposobili za saobraćaj, saopštile su srpske železnice
Zbog oštećenja pruga izazvanih poplavama i odronima zemlje, na prolazak kroz našu zemlju čeka 34 teretnih vozova, dok na ulazak u Srbiju čeka 17 železničkih kompozicija iz Madjarske i po dva iz Bugarske i Makedonije.
Srpske železnice očekuju da u jutaranjim satima bude završena i popravka pruge Kusadak Smederevska Palanka, na deonici Ratare Glibovac, nakon čega će i mladenovački krak pruge Beograd Niš biti osposobljen za saobraćaj.
Na taj način stvoreni su uslovi i za uspostavljanje železničkog saobraćaja izmedju Beograda i Bara, alternativnim prevoznim pravcem preko Lapova, Kraljeva i Požege.
Nakon popravke niške pruge, prioritet će imati uvodjenje u saobraćaj teretnih vozova, posebno tranzitnih, kako bi se železničke magistrale rasteretile od kompozicija koje su čekale na ponovno uspostavljanje saobraćaja.
Već tokom noći se očekuje i saobraćaj prvog teretnog voza za potrebe Fijata, koji će za potrebnim delovima za kragujevačku fabriku u Srbiju ući iz Hrvatske, preko železničke stanice Bogojevo.
Na večerašnjoj sednici Štaba za vanredne situacije Železnica Srbije zaključeno je i da remont pruge Resnik - Vreoci treba da bude završen do sutra u 18.00 sati, kako bi dizel lokomotiva serije 661 sa parnim generatorom, neophodna za rad TENT-a, mogla do stigne iz Kraljeva u termoelektranu.
Nakon sagledavanja situacije, zaključeno je i da pruga Markovac-Svijalnac može da bude u potpunosti sanirana do sutra u ponoć.
Od srede, 21. maja, može se očekivati i osposobljavanje pruge iz Beograda prema Šidu, a najsloženija je situacija na barskoj pruzi, posebno na deonici od Stepojevca do Kosjerica, gde su poplave oštetile koloseke na više mesta.
Stručne službe srpskih železnica nastavljaju neprekidno da rade na svim deonicama gde je sanacija u toku, kako bi železnički saobraćaj što pre bio uspostavljen.
Istovremeno, nastavljena su pojačana dežurstva i "ophodarska" služba, posebno u kriznim regionima, kako bi se blagovremeno i efikasno reagovalo u cilju očuvanja bezbednostu saobraćaja u slučaju novih poplava, odrona ili oštećenja pruga.