Ljajićevo ministarstvo podnelo izveštaj Vučiću

Zorana Jevtić
Tržišna inspekcija Ministarstva je od uvođenja vanredne situacije do 26. maja obavila 1.521 nadzor maloprodajnih objekata na teritoriji cele Srbije sa ciljem sprečavanja neosnovanog povećanja cena, kontrole stabilnosti i snabdevenosti

BEOGRAD - Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija podnelo je danas izveštaj o poplavama premijeru Aleksandru Vučiću, u kome su navedene četiri celine - pomoć stanovništvu, kontrola tržišta, pružanje telekomunikacionih usluga i obezbeđivanje smeštaja za privremeno raseljene sa ugroženih područja.

Kako se navodi u izveštaju, objavljenom na sajtu, na predlog Ministarstva Republičkoj direkciji za robne rezerve naložena je isporuka 85 tona osnovnih životnih namirnica, 1.000 tona merkantilnog kukuruza za ishranu stoke u poplavljenim sredinama, a na raspolaganje je stavljena i sva ostala roba koja se nalazi u robnim rezervama.

Tržišna inspekcija Ministarstva je od uvođenja vanredne situacije do 26. maja obavila 1.521 nadzor maloprodajnih objekata na teritoriji cele Srbije sa ciljem sprečavanja neosnovanog povećanja cena, kontrole stabilnosti i snabdevenosti tržišta i sankcionisanja protivzakonitih radnji trgovaca. Tržišni inspektori su obavili 321 vanrednu kontrolu maloprodajnih objekata na osnovu prijava građana, a kod dela trgovaca uočene su nepravilnosti kao što je prodaja robe bez istaknute cene, neažurnost evidencije prometa i neisticanje radnog vremena objekta, gde je na licu mesta naloženo otklanjanje nepravilnosti.

U 16 od ukupno 321 kontrole, konstatovani su teži prekršaji koji se odnose na nelegalan rad, stavljanje u promet robe bez isprava o nabavci, kao i neosnovano povećanje cena osnovnih životnih namirnica i povećanja propisanih marži za hleb.U devet slučajeva inspektori su zatvorili maloprodajni objekat, a protiv vlasnika su po hitnoj proceduri podnete prijave prekršajnim sudovima u kojima se pored novčanih kazni, zahteva i zabrana rasds u trajanju od šest meseci do dve godine.U preostalih sedam slučajeva radi se o prekršajima za koje su predviđene novčane kazne.
Kada je reč o preprodaji robe iz humanitarne pomoći namenjene ugroženom stanovništvu, Tržišna inspekcija je do sada obavila ukupno 164 kontrole prodaje na pijacama, te je u osam slučajeva oduzeta roba prodavcima jer nisu imali dokaz o njenom poreklu, dok su u 27 slučajeva prodavci pobegli i ostavili robu, zbog čega je doneta mera o zapleni.U toku je utvrđivanje porekla zaplenjene robe, a oduzeto je i 1.772 komada različitih proizvoda iz asortimana sredstava za ličnu higijenu, konzerviranih prehrambenih proizvoda, odeće i obuće.

Navodi se i da je Nacionalni savet za zaštitu potrošača je sa vanredne sednice preporučio svim inspekcijskim službama, koje se bave kontrolom hrane i vode, pojačanu aktivnost i preduzimanje mera za otklanjanje opasnosti po bezbednost i zdravlje stanovništva.

Kada je u pitanju snabdevenost tržišta osnovnim životnim namirnicama, prema pristiglim informacijama sa terena, u svim maloprodajnim objektima na teritoriji Srbije snabdevenost je dobra, izuzev u Krupnju, Ljuboviji i Paraćinu, gde su uočene manje količine flaširane vode za piće, ali je ima dovoljno zahvaljujući humanitarnoj pomoći.
U domenu obezbeđivanja kontinuiteta u pružanju telekomunikacionih usluga, u saradnji sa sva tri operatera mobilne telefonije omogućeno je korišćenje broja 112 za hitne intervencije, zatim preusmeravanje saobraćaja, kako bi korisnici mobilne telefonije mogli da koriste mreže alternativnih mobilnih operatera, a obezbeđeni su i mobilni agregati za bazne stanice koje su ostale bez napajanja električnom energijom.

Na inicijativu Ministarstva, a preko mreže ekonomskih diplomata, kao i diplomata iz Ministarstva spoljnih poslova, upućena je instrukcija da se u svim zemljama gde je znacajno prisustvo naše dijaspore preduzmu mere za uspostavljanje SMS brojeva za prijem pomoći, a procedure u mnogim zemljama su u toku.Ministarvo je pokrenulo inicijativu kod operatora da pretplatnike iz ugroženih područja privremeno izuzmu od isključenja zbog neizmirivanja dugovanja, imajući u vidu da su u tim područjima građani pretrpeli veliku materijalnu štetu usled poplava, s sva tri operatora Telekom Srbija, Telenor i Vip su prihvatili ovu inicijativu.

Kada je reč o obezbeđivanju smeštaja za privremeno raseljene sa ugroženih područja, Poslovno udruženje hotelsko - ugostiteljske privrede "Hores" napravilo je pregled ugostiteljskih objekata za smeštaj sa brojem ležajeva, a do sada je u tim objektima smešteno približno 1.200 građana.

U organizaciji Sektora za turizam i turističku inspekciju, održan je sastanak sa predstavnicima asocijacija turističkih agencija JUTA, ATAS i ANTAS, nakon koga su pomenuta udruženja preporučila svim turističkim agencijama da u potpunosti vrate novac za aranžmane koje su uplatili građani sa ugroženih područja, a koji nisu u mogućnosti da koriste godišnji odmor, navodi se u Izveštaju tog resora.