Posle krize stanje se polako stabilizuje. Želimo da se Citadela vrati pod okrilje Budve i mislim da će se steći svi uslovi da festival u potpunosti povrati stari sjaj
Grad teatar Budva počeo je prošlog petka izvođenjem predstave „Kanjoš Macedonović“ Narodnog pozorišta iz Beograda, u režiji Vide Ognjenović.
Selektor dramskog programa festivala Boris Mišković kao i svake godine ima problem da u prestonicu kulture Crne Gore dovede najbolje što nudi region jer je tamošnje ministarstvo kulture izdvojilo samo 20.000 evra za finansiranje manifestacije.
- Više puta sam naglašavao da se duboko ne slažem sa kulturnom politikom koju vode ne samo u odnosu na naš festival, ali smatram deplasiranim da to stalno ponavljam. Radije ću govoriti o pomoći i ulaganjima opštine Budva jer je to naš osnivač i stoprocentni vlasnik. Posle jednog dugog perioda krize, polako se stanje stabilizuje. Želimo da se Citadela vrati pod okrilje grada i mislim da će se steći svi uslovi da festival u potpunosti povrati stari sjaj.
Godinama vas optužuju da favorizujete srpsku kulturu i beogradske umetnike.
- Moji kritičari su delimično u pravu. Sa radošću, ovdašnjoj javnosti predstavljam uspešna dostignuća srpske kulture, a posebno mi je drago kad ona dolaze od beogradskih umetnika, među kojima imam mnogo prijatelja. Za razliku od mojih kritičara, ja smatram da su ta kultura i ti umetnici, dugi niz godina, favorizovali sami sebe, svojim kvalitetom, a ne mojom željom da geografsko poreklo kulturnog proizvoda bude jedini opredeljujući faktor za uvrštanje u program.
Znači Srbija ima kvalitetan pozorišni program?
- Bojim se, nažalost, da je toga sve manje jer je u Srbiji ozbiljna oseka zahvatila ulaganja u kulturu, pa je samim tim i kvalitet iste u opadanju, tako da uskoro očekujem opravdane kritike na račun mog prohrvatskog lobiranja, imajući u vidu broj hrvatskih predstava na festivalu u poslednjih nekoliko godina. Da budem potpuno iskren, s nestrpljenjem očekujem i dan kad će moj probosanski crv proraditi kako bi kritičari imali priliku da zaokruže svoj opus.
Kakav je položaj mladih umetnika u Crnoj Gori?
- Vrlo je teško danas baviti se glumom i od toga živeti. Akademije glume niču kao pečurke posle kiše, tako da je priliv mladih glumaca enorman, pogotovo imajući u vidu vrlo skromnu produkciju na prostorima bivše nam domovine, gde svi ti ljudi objektivno mogu tražiti svoju šansu. U Crnoj Gori se vrlo malo toga radi, pa mladi glumci retko i teško dobijaju šansu. Pogotovo pravu šansu.
Selektor dramskog programa festivala Boris Mišković kao i svake godine ima problem da u prestonicu kulture Crne Gore dovede najbolje što nudi region jer je tamošnje ministarstvo kulture izdvojilo samo 20.000 evra za finansiranje manifestacije.
- Više puta sam naglašavao da se duboko ne slažem sa kulturnom politikom koju vode ne samo u odnosu na naš festival, ali smatram deplasiranim da to stalno ponavljam. Radije ću govoriti o pomoći i ulaganjima opštine Budva jer je to naš osnivač i stoprocentni vlasnik. Posle jednog dugog perioda krize, polako se stanje stabilizuje. Želimo da se Citadela vrati pod okrilje grada i mislim da će se steći svi uslovi da festival u potpunosti povrati stari sjaj.
Godinama vas optužuju da favorizujete srpsku kulturu i beogradske umetnike.
- Moji kritičari su delimično u pravu. Sa radošću, ovdašnjoj javnosti predstavljam uspešna dostignuća srpske kulture, a posebno mi je drago kad ona dolaze od beogradskih umetnika, među kojima imam mnogo prijatelja. Za razliku od mojih kritičara, ja smatram da su ta kultura i ti umetnici, dugi niz godina, favorizovali sami sebe, svojim kvalitetom, a ne mojom željom da geografsko poreklo kulturnog proizvoda bude jedini opredeljujući faktor za uvrštanje u program.
Znači Srbija ima kvalitetan pozorišni program?
- Bojim se, nažalost, da je toga sve manje jer je u Srbiji ozbiljna oseka zahvatila ulaganja u kulturu, pa je samim tim i kvalitet iste u opadanju, tako da uskoro očekujem opravdane kritike na račun mog prohrvatskog lobiranja, imajući u vidu broj hrvatskih predstava na festivalu u poslednjih nekoliko godina. Da budem potpuno iskren, s nestrpljenjem očekujem i dan kad će moj probosanski crv proraditi kako bi kritičari imali priliku da zaokruže svoj opus.
Kakav je položaj mladih umetnika u Crnoj Gori?
- Vrlo je teško danas baviti se glumom i od toga živeti. Akademije glume niču kao pečurke posle kiše, tako da je priliv mladih glumaca enorman, pogotovo imajući u vidu vrlo skromnu produkciju na prostorima bivše nam domovine, gde svi ti ljudi objektivno mogu tražiti svoju šansu. U Crnoj Gori se vrlo malo toga radi, pa mladi glumci retko i teško dobijaju šansu. Pogotovo pravu šansu.
Kurir štampano
Veliki talenat
MOMČILO OTAŠEVIĆ JE ISKORISTIO SVOJU ŠANSU
U Beogradu je velika zvezda mladi Momčilo Otašević.
- Momčilo Otašević je bio te sreće i svoju šansu iskoristio je na najbolji mogući način i na moju veliku radost jer je reč o velikom talentu i sjajnom, vaspitanom mladiću. Kad je reč o mladom glumačkom naraštaju, moj favorit je Ana Vučković, ali zapamtite i imena Emira Ćatovića i Zorana Vujovića. Crna Gora je nepresušan izvor glumačkih talenata, što će se pokazati kako se uslovi za produkciju budu popravljali. Nadajmo se da to neće biti daleka budućnost.