Čudno je da se ne govori za koga se to radi i kojim metodama, kaže Stojiljković
BEOGRAD - Sporno.
Institut za javnu politiku, koji je Vladimir Beba Popović, nekadašnji sekretar Biroa za komunikacije u vladi Zorana Đinđića, otvorio marta 2013. sa saradnicima, sadrži u svom statutu spornu konstataciju u kojoj se kaže da je, između ostalog, jedan od zadataka Instituta „ostvarivanje ciljeva u medijima“. Postavlja se logično pitanje da li se na taj način vrši uticaj na medije i zarad čijih ciljeva.
Lobiranje
Profesor Fakulteta političkih nauka dr Zoran Stojiljković saglasan je da takva formulacija u programu pomenutog instituta može biti sporna.
- Ostvarivanje ciljeva samo po sebi ne mora da bude nešto što se kosi s normama i pravilima igre, ako se precizira koje su to vrste ciljeva. Ako su oni opšteprihvatljivi i ukoliko se radi o demokratizaciji, transparentnosti u medijima i tome slično, onda je to u redu.
Institut za javnu politiku, koji je Vladimir Beba Popović, nekadašnji sekretar Biroa za komunikacije u vladi Zorana Đinđića, otvorio marta 2013. sa saradnicima, sadrži u svom statutu spornu konstataciju u kojoj se kaže da je, između ostalog, jedan od zadataka Instituta „ostvarivanje ciljeva u medijima“. Postavlja se logično pitanje da li se na taj način vrši uticaj na medije i zarad čijih ciljeva.
Lobiranje
Profesor Fakulteta političkih nauka dr Zoran Stojiljković saglasan je da takva formulacija u programu pomenutog instituta može biti sporna.
- Ostvarivanje ciljeva samo po sebi ne mora da bude nešto što se kosi s normama i pravilima igre, ako se precizira koje su to vrste ciljeva. Ako su oni opšteprihvatljivi i ukoliko se radi o demokratizaciji, transparentnosti u medijima i tome slično, onda je to u redu.
Beta
Međutim, ostvarivanje ciljeva u medijima sa stanovišta neke vrste lobiranja za odgovarajuće institucije ili organizacije, a bez prateće normative koja uređuje tu vrstu angažovanja, može da bude u velikoj meri sporno - kaže Stojiljković za Kurir.
Ovaj stručnjak je dodao da bilo kakvo ostvarivanje ciljeva bez preciziranja za koga se oni ostvaruju, u čije ime i u kom procesu, u trenutku kad nema zakona o lobiranju koji uređuje tu vrstu pravila, takođe može biti u najmanju ruku problematično.
Oglasni prostor
- Ostvarivanje ciljeva u medijima je formulacija koja je nedovoljno definisana i neusaglašena, jer ne govori o kojoj vrsti ciljeva i za kog političkog ili civilno-društvenog činioca se to radi, za koju organizaciju, kojim metodama i mehanizmima. Kad imate regulisano lobiranje, onda se tačno zna za koga lobirate, ko vam je klijent, ko vam je logistička meta, za koga to radite, uz obavezu da prijavite takve aktivnosti.
Ako se, međutim, stvari ovako široko definišu, onda to može da znači da vi za nekog ko naruči odgovarajuće usluge ostvarujete ciljeve u medijima koji mogu biti i te kako sporni. Meni je to nešto što ne govori o transparentnom procesu i što se nedovoljno zasniva na postojećim pravilima igre, a plašim se da se upravo radi o tome - zaključuje Stojiljković.
Sporni sadržaj u programu Instituta za javnu politiku kratko je prokomentarisao i Nemanja Nenadić, programski direktor Transparentnosti Srbija.
- Ostvarivanje ciljeva u medijima može da znači da se obezbedi prisutnost u medijima, u oglasnom prostoru ili van njega - rekao je Nenadić.
(E. K.)
Marina Lopičić