UKRAJINCI PREVARILI HRVATE: Umesto da ih remontuju uništili migove!

Prilikom testiranja tokom leta uočeno je da se pojavljuju odstupanja na radaru, sistem za identifikaciju neprijateljskog aviona ne funkcioniše kako treba, a čak je bilo curenja goriva iz rezervoara

ZAGREB – Od 16. aprila do danas u Vazdušnu bazu hrvatskog ratnog vazduhoplovstva na plesu sa remonta u Ukrajini stiglo je sedam MiG-21, ali je samo jedan od njih ušao u operativnu upotrebu.

Naime prijemna komisija uočila je prilikom testiranja remontovanih aviona da su se pojavili problemi zbog kojih hrvatska strana odbija preuzimanje.

Prilikom testiranja tokom leta uočeno je da se pojavljuju odstupanja na radaru, sistem za identifikaciju neprijateljskog aviona ne funkcioniše kako treba, a čak je bilo curenja goriva iz rezervoara.

Svi ti nedostaci pojavljuju se na pet aviona koje je Ministarstvo odbrane kupilo od Ukrajine.Naime oni su nekada bili u vlasništvu Jemena, a nakon što je ta država odbila platiti obavljeni remont, avione je preuzela ukrajinska država i pet godina su stajali u ukrajinskom remontnom zavodu.

U hrvatskom ministarstvu odbrane je rečeno da u Odesi nisu obavljena sva potrebna testiranja na tim avionima da ovi problemi nisu mogli biti uočeni. Naime, predstavnici ukrajinskog zavoda nisu dopustili testiranja na malim visinama i pri malim brzinama, testiranja presretanja itd.

Sva ta testiranja aviona sada se svakodnevno sprovode nad širim područjem Zagreba i rezultati nisu zadovoljavajući. Iz Ukrajine su se vratila i dva dvoseda koja su bila u vlasništvu HRZ-a i na njima nisu uočeni ti problemi, ali ni njih nisu preuzele Oružane snage.

Naime, s njih su se skidali uređaji i stavljali u “jemenske” avione da bi se pokušao ustanoviti izvor problema pa stoga ni dvosedi nisu spremni za primopredaju.S druge strane Ukrajinci tvrde da su sklopljeni avioni u potpunosti u redu, što pokazuju rezultati testova koji se rade na zemlji, dok opitni piloti HRZ-a nakon probnih letova tvrde da pojedini uređaji ne rade.

Prošle nedelje iz Odese je stigla nova ekipa na čelu s glavnim probnim pilotom ukrajinskog zavoda koji bi s probnim pilotima HRZ-a trebao naći zajednički jezik za nastale probleme.

Prema potpisanom ugovoru, remont svih dvanaest aviona trebao je biti završen 30. juna ali u Ukrajini je još pet hrvatskih Migova i remont nije ni blizu završetku.

( Jutarnji list)