BEOGRAD - Sezona godišnjih odmora se zahuktava, pa je intenzitet saobraćaja znatno pojačan na putu do Crnogorskog primorja i graničnog prelaza s Makedonijom, jer brojni građani Srbije spas od letnje žege traže i u grčkim letovalištima.
Međutim, crna statistika, koja se ponavlja iz godine u godinu, podseća da su upravo ove deonice najkritičnije za učesnike u saobraćaju. Na putu do Crne Gore ima više od 35 crnih tačaka, dok je do granice s Makedonijom rizično čak pet deonica, zbog čega se turistima savetuje oprez u vožnji kako bi što bezbednije stigli do svojih odredišta.
Iako je leto tek počelo, Ibarska magistrala, koja je skoro celom svojom dužinom crna tačka, samo za poslednjih nedelju dana odnela je čak osam života.
Obim saobraćaja
- Leti se broj saobraćajnih nezgoda povećava. Najopterećeniji putni pravci u Srbiji su auto-put Subotica-Beograd, Beograd-Niš i naravno Ibarska magistrala, kojima se najčešće odlazi na letovanje. Na tim putevima dodatno je povećan obim saobraćaja, kao i rizik od saobraćajnih nezgoda. Ne može se reći koji je put najbezbedniji, jer je neizostavan faktor bezbednosti čovek, koji svojim rizičnim ponašanjem doprinosi izazivanju udesa - kaže za Kurir Stojadin Jovanović, direktor Agencije za bezbednost saobraćaja.
Na Ibarskoj magistrali, koju mnogi zbog broja života koji su se na njoj ugasili nazivaju i „drumom smrti“, susreću se kamioni, tegljači, biciklisti, motociklisti, pešaci, pa i traktori i poljoprivredne mašine, što dodatno otežava uslove saobraćaja.
Oštre sankcije
Pojačana kontrola saobraćajne policije i strogo ograničenje brzine, kako smatra Jovanović, mogli bi da smanje broj sudara na ovom putu.
- Uzroci sudara najčešće su prekoračenje brzine i nedozvoljeno preticanje. Najavljena stroža kontrola sigurno bi naterala vozače da poštuju ograničenje brzine i ostalu saobraćajnu signalizaciju - kaže Jovanović.
Srpski turisti, nažalost, stradaju i u sudarima van granica naše zemlje.
- Pri prolasku kroz Makedoniju Srbi najčešće učestvuju u nezgodama na potezu od Velesa do Đevđelije u periodu svitanja, što se može objasniti umorom koji nastaje kod vozača koji su na put iz Srbije krenuli nakon ponoći. Pri putovanjima u Hrvatsku je slična situacija kad nakon prelaska granice i putovanja od oko jednog do dva sata vozače ujutru stiže umor - kaže Jovanović i dodaje:
- Saobraćaj je leti opterećen pojačanim tranzitnim saobraćajem kroz Srbiju. Vozači koji su u tranzitu skloni su rizičnom ponašanju, često se kreću brzinom većom od dozvoljene, prihvataju rizična i iznenadna preticanja i voze u koloni, čime značajno povećavaju rizik stradanja.
Pojačana kontrola
NADGLEDANJE PUTEVA I IZ HELIKOPTERA
Vladimir Rebić, načelnik Uprave saobraćajne policije, najavio je pojačanu kontrolu saobraćaja na najkritičnijim deonicama. Kako je naveo, policija će svakodnevno snimati saobraćaj radarima, bez zaustavljanja vozača, ali će kontrolu vršiti i motociklistima, presretačima, kao i kontrolom iz vazduha helikopterskom jedinicom.
Načelnik Uprave saobraćajne policije poručio je građanima da nikako ne kreću na put ukoliko su umorni, kao i da ne konzumiraju alkohol.
- Izričito apelujemo na sve vozače da u gužvama budu strpljivi i da ne pretiču - rekao je Vladimir Rebić.
Radovi na putevima Beograd - Preševo
- radovi na auto-putu od petlje Vodanj do petlje Kružni put
- radovi na auto-putu kod Vlasotinca
- radovi na putu kod mesta Čiflik
- radovi na izgradnji Koridora 10 kod Surdulice
- radovi na izgradnji Koridora 10 kod VranjaBeograd - Gradina
- na putu Niška Banja - Gadžin Han učestali odroniIbarska magistrala
- klizište na putu Belanovica-Rudnik
- kod Međuvršja opasnost od ponovnog odrona
- odroni na putu na 3 kilometra od izlaza iz Užica ka Zlatiboru