Svake nedelje troje mladih gine u saobraćaju!

Kampanja „Mladost, ne ludost“ ima za cilj da se smanji stradanje mladih na putevima

Agencija za bezbednost saobraćaja i Ministarstvo omladine i sporta pokrenuli su akciju „Mladost, ne ludost“ radi povećanja bezbednosti mladih u saobraćaju.

Alarmantni podaci da u proseku nedeljno pogine troje mladih, a više od 100 bude povređeno, ukazuju da je neophodna što hitnija akcija i što hitnije udruživanje svih snaga kako bi se edukacijom i efikasnijim sankcijama pobedila ova poražavajuća statistika. Prvi korak kampanje sproveden je na Egzitu.

Mobilisati sve subjekte

- Cilj kampanje „Mladost, ne ludost“ jeste smanjenje stradanja mladih u saobraćaju, tako da je neophodno pažnju javnosti usmeriti na problem stradanja mladih, mlade motivisati na promenu negativnih stavova i rizičnih ponašanja raznim vidovima komunikacije i mobilisati sve kapacitete koji imaju uticaj na bezbednost mladih u saobraćaju - kaže dr Jovica Vasiljević, zamenik direktora Agencije za bezbednost saobraćaja.

Posledice loše obuke

- Svetski trendovi ukazuju na to da je kategorija mladih učesnika u saobraćaju, pre svega svršenih osnovaca, izložena najvećem riziku od stradanja u saobraćaju. Kao uzroci za takvu ugroženost mladih prepoznaju se sistem obuke i obrazovanja vozača, kaznena politika prema mladima, društveni status, nepoznavanje opasnosti kojima se izlažu, sklonost ka rizičnom ponašanju - objašnjava Vasiljević. Sledeća destinacija kampanje biće na Lovefestu u Vrnjačkoj Banji, a cilj je da se kampanja nastavi i početkom školske godine obilaskom srednjih škola u Srbiji. Početak kampanje obeležen je i sa 66 bilborda postavljenih širom Srbije.

( M. D. R.)