Simonović: Železnice 2014. neće završiti kao gubitaš

Beta
Srpske železnice, uprkos tome što još nisu restrukturirane, neće završiti ovu godinu kao gubitaš, i to prvi put posle dugogodišnjeg perioda propadanja,naveo je direktor Železnica Srbije

BEOGRAD - Železnice Srbije bi do kraja ove godine trebalo da završe proces restrukturiranja i od početka 2015. organizuju saobraćaj na novi način, koji će obezbediti manje troškove i veće prihode, izjavio je danas generalni direktor te kompanije Dragoljub Simonović.

On je rekao da srpske železnice, uprkos tome što još nisu restrukturirane, neće završiti ovu godinu kao gubitaš, i to prvi put posle dugogodišnjeg perioda propadanja.

"Očekujem da kroz povećanje prihoda i smanjenje rashoda Železnice Srbije ne budu gubitaš u ovoj godini, što će biti važan pokazatelj da idemo u dobrom pravcu", naglasio je Simonović.

Komentarišući tvrdnje koje su se prethodnih dana mogle čuti u medijima - da nije dobro radio, prvi čovek srpskih železnica kaže da su rezultati njegovog rukovođenja železnicom merljivi i dokazivi u svakom segmentu poslovanja.

Napominjući da se "uvek može bolje", Simonović ipak ukazao da su od kraja 2012. godine, kada je došao na čelo železnice, smanjeni troškovi i povećani prihodi iako je nailazio na veliku opstrukciju unutar tog sistema, jer mnogima nisu odgovarale promene u funkcionisanju železnice.

Kao primer je naveo troškove reprezentacije preduzeća, koje je sa 10,8 miliona dinara u 2012. godini, sveo na osam miliona u 2013, a u ovoj godini na oko dva miliona dinara, što je smanjenje tih izdataka za pet puta.

"Poslovni ručkovi rukovodstva železnice su 2012. iznosili četiri miliona dinara, 2013. godini tri miliona, a u ovoj godini svega 700.000 dinara. Moram da kažem, pošto mi se spočitava da sam jedan od tih direktora koji je trošio na ručkove, da je to notorna laž i svako to može da vidi iz dokumentacije", naglasio je Simonović.

On je napomenuo da kada su u pitanju veliki projekti, direktor mora da odvede poslovnu delegaciju na ručak, kao što je uradio sa gostima iz Švajcarske kada je dogovorio kupovinu Štadlerovih vozova po povoljnoj ceni.

Takođe, kako podseća, kritikovali su ga zbog organizovanja međunarodnog železničkog biznis foruma na Mokroj Gori prošle godine, iako su Železnice Srbije, prema njegvim rečima, na tome zaradile, tako što su naplatile kotizaciju za učešće i ručkove.

Govoreći o restrukturiranju preduzeća, Simonović je naveo da su Železnice Srbije pre oko dva i po meseca poslale vladi predlog restrukturiranja, koji predviđa podelu na kontrolno društvo i dva zavisna kontrolisana društva - za železničku infrastrukturu i prevoz robe i putnika.

Prema njegovim rečima, preduzeće za prevoz robe i putnika bi trebalo da bude zajedničko do kraja 2015. ili polovine 2016. godine a kasnije da se podeli na dva posebna preduzeća.

"Očekujem da ćemo od 1. januara 2015. organizovati saobraćaj na nov način i da će država sa "Infrastruktrom" i "Prevozom robe i putnika" sklopiti ugovor o poslovnoj saradnji, a ne o subvencijama", kaže sagovornik Tanjuga.

Konstatujući da država odvaja ogromne pare za subvencije železnicama, koje više ne bi smele da budu "teret oko vrata državi", on je izrazio očekivanje da će taj sistem postati pokretač privrede Srbije.

Simonović dodaje i da je ubrzao povlačenje odobrenih međunarodnih kredita i da ih treba što pre iskoristiti za modernizaciju železničke infrastrukture i nabavku novih vozova.

U Srbiju do kraja godine, kako kaže, treba da stigne prvi Štadlerov elektromotorni voz, a preostalih 20 koji su kupljeni od te švajcarske kompanije do kraja 2015.

U sledećoj godini će stići i novih 27 dizel motornih vozova iz Rusije, koji će biti kupljeni sredstvima ruskog kredita.

On je podsetio da je Srbija ranije već kupila 12 ruskih vozova, i najavio da će srpske železnice do kraja 2015. imati 60 novih vozova, ali i prve pruge za brzine od 160 kilometara na sat, što će biti veliki pomak.

Čelnik železnice kaže da bi za godinu dana trebalo da budu sanirane sve pruge oštećene u poplavama, nakon čega će biti otklonjene lagane vožnje i pruge biti vraćene na projektovane brzine, a ne na one pre poplava, kao i da će to biti važan pokazatelj da je železnica krenula sa "mrtve tačke".

"Železnica je krenula još prošle godine, jer sam uspeo da zaustavim njen pad i sada blago, ali sigurno, ide napred i sve će brže ići ka površini kojoj težimo, a to je da ne sme biti gubitaš, već da mora donositi profit državi", naglasio je Simonović.