Ukupan broj poginulih u udesima u prvih šest meseci ove godine manji je za 7,5 odsto u odnosu na isti period prošle godine
BEOGRAD - Statistika pokazuje da je tokom juna ove godine bilo manje nesreća nego u istom periodu 2013, prvenstveno zbog pojačanog angažovanja saobraćajne policije, ali i efikasne primene Zakona o bezbednosti saobraćaja. Ukupan broj poginulih u prvih šest meseci ove godine manji je za 7,5 odsto u odnosu na isti period prethodne godine, kaže za Kurir Vladimir Rebić, načelnik Uprave saobraćajne policije MUP Srbije.
- Rešenja predviđena Zakonom o bezbednosti saobraćaja dala su dobre rezultate, a određene mere, poput smanjenja brzine u naselju, dozvoljenog nivoa alkohola u organizmu i zabrane korišćenja mobilnih telefona tokom vožnje, donele su pozitivne pomake. Podizanju nivoa bezbednosti saobraćaja znatno bi doprinelo poboljšanje rada Tela za koordinaciju bezbednosti saobraćaja, poboljšanje kvaliteta puteva, signalizacije i izgradnja trotoara na putevima kroz naselje.
Pominje se inicijativa da se, ako vozač pod dejstvom alkohola izazove sudar u kome bude poginulih, taj slučaj tretira kao ubistvo.
- Tretiranje nesreće sa smrtnim ishodom pod dejstvom alkohola u nadležnosti je Narodne skupštine, ali mislim da takvo rešenje nije opravdano jer vozač, makar i potpuno pijan, ne želi izvršenje tog dela. Smatram da bi u okviru Krivičnog zakona trebalo propisati težu odgovornost za izazivanje nesreća sa smrtnim posledicama pod dejstvom alkohola.
Sezona odmora je u jeku. Koji su saveti za vozače koji se spremaju na put?
- Vozači moraju biti odmorni i naspavani, kako bi tokom vožnje sve vreme bili koncentrisani. Podrazumeva se da tokom vožnje nikako ne smeju da konzumiraju alkohol ili bilo koju drugu supstancu koja loše utiče na koncentraciju. Takođe, važno je da ne pokušavaju da nadoknade vreme izgubljeno u gužvi, jer nema izgubljenog vremena, već samo izgubljenih života.
Da li se radi na nacrtu izmena i dopuna Zakona o bezbednosti saobraćaja?
- Trenutno nam je prioritet da se Zakon o bezbednosti saobraćaja uskladi sa Zakonom o prekršajima. Činjenica je da postoji prostor za izmene ZOBS koje bi stvorile bolji saobraćajni ambijent i ubrzale mehanizme sankcionisanja. Međutim, u izmene zakona potrebno je uključiti sve subjekte koji imaju obavezu da obezbede sprovođenje ovog zakona, jer taj posao nije samo u nadležnosti MUP.
- Rešenja predviđena Zakonom o bezbednosti saobraćaja dala su dobre rezultate, a određene mere, poput smanjenja brzine u naselju, dozvoljenog nivoa alkohola u organizmu i zabrane korišćenja mobilnih telefona tokom vožnje, donele su pozitivne pomake. Podizanju nivoa bezbednosti saobraćaja znatno bi doprinelo poboljšanje rada Tela za koordinaciju bezbednosti saobraćaja, poboljšanje kvaliteta puteva, signalizacije i izgradnja trotoara na putevima kroz naselje.
Pominje se inicijativa da se, ako vozač pod dejstvom alkohola izazove sudar u kome bude poginulih, taj slučaj tretira kao ubistvo.
- Tretiranje nesreće sa smrtnim ishodom pod dejstvom alkohola u nadležnosti je Narodne skupštine, ali mislim da takvo rešenje nije opravdano jer vozač, makar i potpuno pijan, ne želi izvršenje tog dela. Smatram da bi u okviru Krivičnog zakona trebalo propisati težu odgovornost za izazivanje nesreća sa smrtnim posledicama pod dejstvom alkohola.
Sezona odmora je u jeku. Koji su saveti za vozače koji se spremaju na put?
- Vozači moraju biti odmorni i naspavani, kako bi tokom vožnje sve vreme bili koncentrisani. Podrazumeva se da tokom vožnje nikako ne smeju da konzumiraju alkohol ili bilo koju drugu supstancu koja loše utiče na koncentraciju. Takođe, važno je da ne pokušavaju da nadoknade vreme izgubljeno u gužvi, jer nema izgubljenog vremena, već samo izgubljenih života.
Da li se radi na nacrtu izmena i dopuna Zakona o bezbednosti saobraćaja?
- Trenutno nam je prioritet da se Zakon o bezbednosti saobraćaja uskladi sa Zakonom o prekršajima. Činjenica je da postoji prostor za izmene ZOBS koje bi stvorile bolji saobraćajni ambijent i ubrzale mehanizme sankcionisanja. Međutim, u izmene zakona potrebno je uključiti sve subjekte koji imaju obavezu da obezbede sprovođenje ovog zakona, jer taj posao nije samo u nadležnosti MUP.
Prethodnik
BEZ KOMENTARA
O DRAGIŠI SIMIĆU
Postavljeni ste na mesto načelnika umesto Dragiše Simića, koji se često dovodio u vezu s različitim aferama.
- Ne bih da komentarišem rad prethodnika. Moj osnovni zadatak je aktivan rad na povećanju bezbednosti građana na putevima i u tom pogledu interesuju me samo rezultati. Samo dobrim rezultatima možemo povratiti poverenje građana i ugled saobraćajne policije.